loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیاست و حکومت در قرآن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34840 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دو سؤال اساسی فرا روی یک حکومت یعنی: «چه کسی باید حکومت کند؟» و «چگونه باید حکومت کند؟» مورد عنایت جدی کتاب سیاست و حکومت در قرآن است؛ در پاسخ سؤال اول به تفضیل درباره منشأ مشروعیت دولت اسلامی از نگاه قرآن به تحقیق نشسته و به دوره های مختلف حضور انبیاء، دوران پیامبر خاتم (ص)، زمان حضور امامان معصوم(علیهم السلام) و عصر غیبت امام دوازدهم(عج) اشاره شده است و ویژگی های حاکم در عصر غیبت تبیین شده است، در پاسخ به سؤال دوم، با استفاده از آیات شورا به مکانیزم تصمیم سازی های کلان اشاره کرده و به مقایسه نظام سیاسی اسلام با دیگر شیوه های تصمیم گیری رداخته شده است. بخش های بعدی کتاب به مباحث عمده ای در سیاست داخلی و سیاست خارجی پرداخته شده است.

همچنان که از عنوان کتاب پیداست، این کتاب به نوعی در حوزه تفسیر موضوعی قرآن قرار می گیرد. شیوه تفسیری مورد نظر تفسیر اجتهادی است. با توجه به این که در تفسیر آیات قرآنی نمی توان روایات را از نظر دور داشت، به طور خاص از روایات ذیل آیات استفاده شده است. با توجه به برداشت های قرآنی، حدیثی، فقهی و کلامی دانشوران مسلمان نسبت به مباحث حکومت در اسلام، این دیدگاه ها نیز در این کتاب بررسی و تحلیل گردیده است.

کتاب سیاست و حکومت در قرآن تألیف کاظم قاضی زاده در نه فصل سامان یافته است:

فصل اول: مبانی حکومت اسلامی از نگاه قرآن

فصل دوم: مشروعیت حکومت(عصر پیامبران و امامان معصوم)

فصل سوم: مشروعیت حکومت(عصر غیبت)

فصل چهارم: شیوه تصمیم گیری های کلان حکومتی از دیدگاه قرن

فصل پنجم: شرایط، وظایف و اختیارات رئیس و کارگزاران دولت اسلامی

فصل ششم: حقوق و آزادی سیاسی

فصل هفتم: عدالت اجتماعی

فصل هشتم: روابط خارجی دولت اسلامی

فصل نهم: نتیجه گیری و تحلیل
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما