loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهر فروزان: نمایی اجمالی از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت علامه آیه الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی قدس الله نفس الزکیه

5 (1)

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدمحسن حسینی طهرانی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34851 10003022
100,000 95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

برخی از عناوین ابتدایی این کتاب عبارتند از: نشو و نما در مهد علم و تحصیلات ابتدایی، هجرت به قم و کسب معارف الهیه به عنوان تنها راه سعادت، نقش به سزای علامه طباطبایی در ساختار علمی و معرفتی علامه طهرانی، هجرت به نجف اشرف و اساتید ایشان در علوم مختلف.

از جمله اساتید علامه حسینی طهرانی در قم می توان از آیات عظام شیخ محمد صدوقی یزدی، شیخ عبدالجواد سدهی اصفهانی، حاج سید رضا بهاءالدینی، شیخ مرتضی حائری یزدی و سید محمد داماد نام برد و اساتید ایشان در نجف اشرف عبارتند بودند از: آیات عظام حاج شیخ حسین حلی، حاج سید ابوالقاسم خویی، حاج سید محمود شاهرودی و حاج شیخ آغا بزرگ طهرانی. علاوه بر اینکه وی با مرحوم علامه طباطبایی، شیخ عباس هاتف قوچانی و سید جمال الدین گلپایگانی ارتباط داشتند.

آیت الله سید محمد محسن حسینی طهرانی، مؤلف کتاب در دیباچه کتاب چنین آورده است: «روزی پس ازارتحال مرحوم والد- قدّس سره- به اتّفاق سایراخوان درمحضرحضرت آیت الله خامنهای- مدّظله- بودیم.

ایشان درضمن صحبت مطلبی را از مرحوم والد بیان کردند و فرمودند: برای من به قطع اثبات شده است که پدرشما ازعنایت الهی براشراف به نفوس برخوردار بوده است، زیرا در بعضی از اوقات که من با ایشان ملاقات داشتم ایشان از مسایلی صحبت به میان میآوردند که من آن مطالب را با احدی درمیان نگذاشته بودم و فقط خودم از آنها خبر داشتم. و پس از آن رو کردند به ما و فرمودند: همانطورکه والد شما کتابی در احوالات استاد عرفانی خود حضرت حدّاد به رشته تحریردر آورد، بر شما ازماست که مانند آن کتاب (روح مجرد) برای پدرخود تألیف نمائید واین وظیفه شما است. ونیزفرمودند: من وقتی این کتاب (روح مجرد) به دستم رسید همیشه آن را با خود داشتم حتّی درسفرها تا اینکه آن را تمام کردم.»

مؤلف در قسمتی دیگر از کتاب در تبیین اهداف متعالی علامه طهرانی از تألیف کتب چنین نگاشته است: «یک روز مرحوم علامه پس از زیارت امام رضا علیه السلام در راه برگشت به منزل به بنده فرمودند: فلانی! ما سفره ای پهن کرده ایم که همه ملل و اقوام را از تمام دنیا بر سر آن سفره جمع کنیم. تو خیال نکن که این کتاب ها را فقط برای چند نفر از دوستان و رفقای خود نوشته ایم بلکه برای آن پیرزن مسیحی در اقصی نقاط دنیا که یک روزی این کتاب ما به دست او خواهد رسید و او را منقلب کرده و دلش را به نور ایمان منور می نماید و مسلمان و شیعه علی بن ابی طالب خواهد شد، نیز نوشته ایم.»

مرحوم آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه از عرفاء ومجتهدان معاصر است که 17 سال پیش در سن 71 سالگی رحلت فرمودند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما