loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاسخ به شبهات کلامی - دفتر چهارم: امامت

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34860 10003022
225,000 202,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در یک مقدمه و شش فصل با عنوان «امامت» تدوین شده است.

فصل اول آن به "کلیات"، فصل دوم "شبهاتی پیرامون امامت و نقد آن"، فصل سوم"شبه ناسازگاری امامت با اصل خاتمیت" ، فصل چهارم "شبهاتی پیرامون اصل نصب و نقد آن"،فصل پنجم "شبهه در دلالت نصوص امامت علی (ع) (توجیهات مخالفان )" و فصل ششم آن به"شبهاتی پیرامون صفات امام«ع»"اختصاص دارد.

در مقدمه این کتاب آمده است:
کتابی که به خواننده فاضل تقدیم می شود، دفتر چهارم«امامت» از سلسله دفترهای «پاسخ به شبهات کلامی» می باشد، دفتر اول با عنوان «خداشناسی» و دفتر دوم با عنوان «دین و نبوت» پیش تر چاپ و منتشر شد. دفتر سوم تحت عنوان «شبهات کلامی و تاریخی بر شخصیت پیامبر اسلام» در دست تألیف می باشد.چنانکه از عنوان این دفتر پیداست در این مجال تنها شبهات متوجه اصل امامت«بیش از 60شبهه» طرح و نقد می شود و شبهات ناظر به مذهب و عقاید تشیع در دفتر دیگری پاسخ داده خواهد شد.

نگارنده در این دفتر می کوشد شبهات پیرامون امامت را با رویکرد کلامی (کلام فلسفی) مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهد، البته رویکرد عمده این تحقیق کلامی است که به ضرورت گاهی از رهیافت عرفانی و فلسفی نیز سود برده است. نکته قابل اشاره اینکه پاسخ شبهات بر حسب اهمیت شبهه تعیین می شودکه ممکن است پاسخ بعضی بیش از ده صفحه را به خود اختصاص دهد.خواننده در این تحقیق علاوه بر دریافت پاسخ شبهه در بعضی موارد با تحلیل ها و نکته ها و پاسخ های جدید نویسنده نیز مواجه خواهد شد که محصول تأمل نگارنده در زوایای موضوع می باشد.

در این نوشتار چه بسا روایات و نکاتی که در جهت تقویت اصل امامت است مانند نصوح صریح پیامبر(ص) و اعتراف بعض عالمان اهل سنت و در رأس آنها خلیفه دوم به اصل نصب و خدشه در توجیه آنها را خواننده اولین بار در این اثر مشاهده خواهد کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما