loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاسخ به شبهات کلامی - دفتر اول: خداشناسی

2.5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34863 10003022
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رویکرد کتاب پاسخ به شبهات کلامی - دفتر اول: خداشناسی، هر چند نقد شبهات است اما نقد شبهات بدون ارائه و اثبات اصل موضوع یعنی وجود خداوند و توحید میسور نیست، لذا به صورت اجمال و ساده نخست براهین خداشناسی و توحید به منصه اثبات می رسد، آنگاه در ذیل هر برهان شبهه های آن نیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد.

خواننده با مطالعه این کتاب با دلایل خداشناسی، اصل توحید و هم چنین صفات خدا با بیان کوتاه و به صورت مستدل و مبرهن و در عین حال ساده آشنا می شود؛ همچنین به سستی شبهات و پرسشهایی که در این مقوله در سده های گذشته و معاصر مطرح بوده که امروزه از طرق گوناگون مثل اینترنت، ماهواره، کتاب و جزوه شنیده می شود پی می برد. شماره شبهه هایی که در این تحقیق درباب خداشناسی مطرح شده به عدد نود می رسد.

دفتر اول به مبحث خداشناسی اختصاص دارد که در فصل اول به عنوان کلیات، نکاتی به صورت مقدمه تبیین می شود. فصل دوم به براهین خداشناسی می پردازد که بعد از تبیین مختصر اصل برهان، شبهات ناظر بر این دلیل نقل و نقد می شود.
فصل سوم به نقد شبهات کلی و عمومی و همچنین پاسخ پرسشهایی در باب اصل وجود خدا و چگونگی آن اختصاص پیدا کرده است. فصل چهارم بحث یکتاپرستی را تعقیب می کند که در آن بعد از تبیین توحید و اقسام آن و همچنین دلایل توحید، شبهات مختلف ناظر بر آن مورد تحلیل و نقد قرار می گیرد. فصل پنجم حاوی بحث صفات خدا و نقد شبهات آن است که در آن بعد از تبیین بحث صفات و اسمای خداوند، شبهات ناظر به صفات در ذیل شش عنوان نقد و نقد می شود.

کتاب پاسخ به شبهات کلامی - دفتر اول: خداشناسی، نوشته محمدحسن قدردان قراملکی است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حسین باشتنی

خوندن این کتاب رو توصیه می کنم.به نظر من خیلی گویا و مفهومی بود.

16 مرداد 1401

سعید باهری

در مجموع کتاب بسیار مفیدی هست و به بسیاری از شبهات رایج مربوط به خداشناسی جواب قانع‌کننده و مستند می‌ده. (هرچند بخشی از کتاب به‌خصوص فصلی که دلایل اثبات خدا مطرح می‌شه، پیچیده هست و می‌شد با زبان ساده‌تر نوشته بشه)

4 خرداد 1400

منصوره بامشکی

سلام لطفا در مورد کسانیکه تمام بوجود امدن دنیا را بر اثر قوانین دنیایی میدانند ودر مدارس روی ذهن بچه های نخبه اثر می گزارند ومنکر خداوند هستن بگویید چگونه میشود در مقابلشان جواب محکمی داد.در اثبات وجود خداوند. تشکر

3 آذر 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما