loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امنیت در نظام سیاسی اسلام (اصول و مؤلفه ها)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب امنیت در نظام سیاسی اسلام، دو هدف عمده در دستور کار خود دارد؛ یکی هدف اصلی و آن اینکه به صورتی بسیار محسوس و کاربردی به مؤلفه­های امنیت بپردازد. دوم اینکه به امنیت به شیوه ای نو بنگرد.یعنی جهت اتخاذ چارچوب نظری به روشی تمسک پیدا کند که بیشتر «استنباطی» است تا «توصیفی» یا «تشریحی». البته در این کتاب بیشتر، امنیت از طریق قرآن، سنت و سیره عقلا مورد بحث قرار گرفته است.

این کتاب در برگیرنده دو فصل است.

فصل اول به تعریف امنیت و جایگاه آن در نظام سیاسی اسلام اختصاص دارد و در پرتو آنها به یک سری اصول و قواعد کلی امنیت در مکتب هدایت اشاره شده است.

در فصل دوم انواع امنیت مورد بحث قرار گرفته شده است. بنابراین در این فصل امنیت از سه جهت تقسیم بندی شده است: امنیت از نظر سطح به امنیت فردی، گروه و ملی تقسیم می شود. از نظر قلمرو و هدف به امنیت داخلی و خارجی تقسیم می شود. از نظر موضوع نیز به امنیت های گوناگونی همچون سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، منابع، قضایی، روانی و اخلاقی می تواند تقسیم شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما