loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کلام شیعه

ماهیت، مختصات و منابع

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34913 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه بررسی تاریخی مسائل علمی در علوم مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گذشته از این، بررسی تاریخ تطور کلام شیعه اهتمام بالای متفکران شیعی در دوره های مختلف در تبیین عقاید دینی و دفاع از آن ها را نشان می دهد و سهم ویژه هریک از آنان را در تکمیل و ترفیع این بنای عظیم آشکار می سازد.

بر این اساس بررسی سیر تاریخی مسائل کلام شیعی علاوه بر ضرورت آن، بیانگر نقش مؤثر علم کلام و ایفای وظیفه متکلمان بوده و از طرف دیگر بی توجهی به این مسأله و غفلت از نگاه تاریخی به مباحث کلام گاه موجب خدشه در برخی از مسائل اعتقادی می شود که مهم ترین آن مباحث مربوط به امامت است.

این ضرورت موجب شده است تا شخصیت های علمی، محققان و پژوهشگران عرصه مباحث کلامی و همچنین برخی از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در صدد پروژه هایی در این راستا باشند.

کتاب کلام شیعه نیز در همین راستا توسط مرحوم آیت ا... محمدرضا کاشفی در 5 فصل نگاشته شده است که به شرح ذیل است:

فصل اول: کلام شناسی

فصل دوم: شیعه شناسی

فصل سوم: کلام شیعه

فصل چهارم: کلام شیعه تأثیرگذار یا تأثیرپذیر

فصل پنجم: منبع شناسی کلام شیعه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما