loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلشن اسرار (شرحی بر الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه) - جلد اول: مقدمات حکمت، احوال نفس وجود

ناشر مکتب وحی

نویسنده سید محمدمحسن حسینی طهرانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 723

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34918 10003022
275,000 261,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب حاصل تقریرات تدریس حکمت متعالیه صدرالمتألهین شیرازی توسط حضرت آیة الله سید محمد محسن حسینی طهرانی ـ حفظه الله ـ می باشد که صوت آن پیاده شده و به شکل مکتوب درآمده است.

از آنجا که شیوه معظم له با الهام از صدرالمتألهین شیرازی بیان تدریجی اصول و مبانی و دستاوردهای علوم الهی و مطالب عرفانی، حکمی به همراه بیان حکایات و قصص و مکاشفات و شهودات بزرگان می باشد که بنا داشتند به شکل مبسوط و گسترده به طرح آن مباحث بپردازند.

شرح «مباحث فلسفی» مندرج در کتاب اسفار اربعه «ملاصدرا» است. در این نوشتار ابتدا تعریفی از حکمت و مراتب درک حقیقت عالم هستی ارایه شده سپس انگیزه ملاصدرا در تألیف کتاب اسفار اربعه بیان گردیده است. آن گاه به بحث درباره لزوم نیاز به ولایت اهل بیت و مواهب قرآن کریم پرداخته شده و نویسنده مدعی شده است که بدون اتصال به منبع غیبی، قرآن و تعالیم اهل بیت کسی نمی تواند به حقیقت دسترسی پیدا کند. در ادامه، نویسنده به بحث درباره ضررهای دقیق شدن بیش از حد در علم اصول پرداخته و بی ارزش بودن اجماع را از لحاظ علمی بررسی نموده است. وی غایت و هدف حکمت متعالیه را رسیدن به حقیقت توحید و ولایت دانسته و مباحثی در مورد توحید افعالی، توحید ذاتی و مراتب و نشئات عالم وجود مطرح نموده است. بررسی دیدگاه های محیی الدین ابن عربی در مورد ابعاد وجودی پیامبر اسلام(ص)، بیان راه های وصول مالک به حقیقت هستی، مراتب انبیاء و عرفا، مراتب اعطاء حکم از جانب پروردگار و بحثی در حقیقت عالم جسم و جسمانیات از دیگر مندرجات کتاب حاضر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما