loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان شناسی فرهنگی «با رویکرد تبلیغ بین الملل»

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده محمدرضا آقایی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 312

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

بررسی تطبیقی مشابهت ها و تفاوت های فرهنگی در سراسر جهان، به عنوان موضوع مطالعاتی در حوزه انسان شناسی فرهنگی، زمینه ساز ورود به شاهراه هایی است که با بهره گیری از آن می توان گامی بلند در عرصه شناخت فرهنگ ملت های جهان برداشت. در این گام، با بازشناسی تفاوت ها و شباهت های فرهنگی ملل، زمینه رشد و تعالی را در دانش پژوهان و فراگیران عرصه های مطالعات فرهنگی، به ویژه علاقه مندان گسترش اسلام ناب در سراسر جهان فراهم ساخته، ظرفیت های تبلیغی حوزه ها و مراکز علمی و مبلغین را افزایش داد.

مباحث این کتاب بر پایۀ اصول، مبانی و نظریه های انسان شناسی فرهنگی، فرهنگ شناسی، زبان و گونه های ارتباط استوار شده و عنصر و مبانی تبلیغ دینی نیز در متن مباحث آن آمده است.

این دغدغۀ مبارک، زمینه ای را پدید آورد که به تدوین و تألیف کتاب حاضر انجامید؛ کتابی با نام «انسان شناسی فرهنگی با تأکید بر بُعد بین الملل تبلیغ» که پس از چند دوره تدریس در مقطع کارشناسی ارشد مراکز علمی کشور، از جمله جامعه المصطفی العالمیه، ارزیابی و به روزرسانی شد.مباحث این کتاب بر پایۀ اصول، مبانی و نظریه های انسان شناسی فرهنگی، فرهنگ شناسی، زبان و گونه های ارتباط استوار شده و عنصر و مبانی تبلیغ دینی نیز در متن مباحث آن آمده است.

این اثر، دارای چهار فصل است که فصل اول آن با رهیافتی مفهومی، روشی و نظری، مفهوم انسان شناسی فرهنگی، روش تحقیق و نظریه های آن را واکاویده و به رابطۀ آن با تبلیغ دینی در بُعد جهانی می پردازد.

فصل دوم، مفهوم فرهنگ و ویژگی های آن ودرفصل سوم، این مسائل را شرح می دهد: ارتباطات میان فرهنگی، وضعیت زبان در دنیای معاصر، اهمیت توانمندی زبان در موقعیت تبلیغی، پیوند میان زبان و فرهنگ و کاربرد موقعیتی زبان.

مباحث فصل پایانی در سه موضوع ارائه شده است: ضربۀ فرهنگ، قوم گرایی و نسبیت فرهنگی، و نمونه ای از مقایسۀ ارزش های دو فرهنگ مختلف.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امین آقائی

این کتاب، کتاب سال حوزه شده پیشنهاد میدم مطالعه کنید

28 تیر 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما