loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جادوی زاویه دید

مجموعه کتاب های آموزش نویسندگی - 6

ناشر سوره مهر

نویسنده آلیشیا راسلی

مترجم محسن سلیمانی

ویراستار محبوبه قاسمی ایمچه

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 688

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35071 10003022
495,000 470,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

زاویه دید یعنی اینکه چه کسی باید داستان را تعریف کند و این راوی چقدر باید بداند و چقدر باید بگوید. اگر شما برای تعریف یک اتفاق، راوی را عوض کنید، اتفاق یا داستان هم کاملاٌ عوض می شود. به علاوه هر شخصیت بسته به توانایی ها و ادراکاتش یک زاویه دید دارد و با زاویه دید او می توان شخصیت او را نیز نشان داد. در واقع همین نکات اهمیت زاویه دید را نیز مشخص می کند.

نویسنده کتاب، خانم راسلی هم در دانشگاه داستان نویسی درس می دهد و هم تاکنون در حدود 10 رمان نوشته است، او در این کتاب ضمن تعریف زاویه دید، به طور مفصل درباره انواع راوی ها، خوبی و بدی هر یک از راوی ها، اینکه برای تعریف هر نوع رمان از کدام نوع راوی باید استفاده کرد، اهمیت خاص کردن هر زاویه دید، در نظر گرفتن توانای های ادراکی، احساسی هر زاویه دید و بالاخره درباره اینکه در هر صحنه داستان باید از چه سطحی از زاویه دید استفاده کرد، بحث می کند.

به گفته نویسنده این کتاب با بحث در مورد اصول اساسی زاویه دید و چیستی زاویه دید شروع می شود و در ادامه به موضوع انتخاب زاویه دید و اینکه زاویه دید چه چیزهایی از داستان شما را افشا می کند و نیز زاویه دید و عناصر داستان می پردازد.

همچنین موضوع بنای ساختمان داستان، زاویه دید اول شخص، زاویه دید دوم شخص: تو، زاویه دید غیرشخصی سوم شخص، زاویه دید شخصی سوم شخص مفرد، زاویه دید شخصی ِچند سوم شخص، خاص کردن زاویه دید، سطوح زاویه دید، خلق صداهای جایگزین و غیرعادی نیز از دیگر مطالب طرح شده در این کتاب است.

به گفته مترجم این اثر در بخش پایانی نیز یک واژه نامه انگلیسی فارسی و فارسی انگلیسی و نمایه مفصل برای بازیابی فوری مطالب آورده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما