loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت در اندیشه سیاسی فارابی

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده محسن مهاجرنیا

سال نشر : 1380

تعداد صفحات : 396

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35096 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیشرفت جوامع بشری و رونق تکنولوژی، قبیله ها و شهرها را گسترده و وسیع تر کرده و پایه گذاری دولت های بزرگ و مقتدر را باعث شد.
دولت به مجموعه کارگزارانی اطلاق می شود که از نظر سیاسی دارای حکومت باشند و از طریق حکومت می توانند با استفاده مشروع از قدرت و قانون زمینه های خوشبختی، سعادت ومعیشت عمومی جامعه را فراهم نمایند. اما وظیفه دولت به تأمین معیشت مادی مردم خلاصه نمی شود، بلکه مهم تر و فراتر از آن ایجاد بسترهای مناسب برای تحکیم و ارتقا معنویات و هویت دینی وملی مردم است و خلاء ناشی از این عناصر باعث پوچی، بی هویتی و از خودبیگانگی و وابستگی های فکری و فرهنگی جامعه می گردد که جبران آن هزینه ای بسیار سنگین به دنبال دارد و گاهی غیرممکن است.
کتاب دولت در اندیشه سیاسی فارابی اثر محسن مهاجرنیا تحقیقی است جامع از اندیشه معلم ثانی ابوالنصر فارابی درباره «دولت» به قصد پاسخگویی به بحران های جامعه اسلامی.
بخش یکم: کلیات و چارچوب نظری
بخش دوم: فرد، جامعه، دولت
بخش سوم: دولت های مطلوب
بخش چهارم: دولت های نامطلوب
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما