loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضرورت، دلالت و جهان های ممکن

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده محمد سعیدی مهر

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 485

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب ضرورت، دلالت و جهان های ممکن شامل مجموعه ای از مباحث فلسفی و تحلیلی معاصر است که درب «ضرورت» و ارتباط آن با فلسفه زبان و از سوی دیگر مفهوم جهان ممکن در فلسفه جدید بحث می کند.

کتاب «ضرورت، دلالت و جهان های ممکن» از شش فصل و یک ضمیمه تشکیل شده است و از آنجا که مباحث آن درباره ضرورت، بر معناشناسی کریپکی برای گزاره های موجه مبتنی است، بخش عمده فصل اول به توضیح آن اختصاص دارد.

فصل دوم به طرح پاره ای از مباحث متافیزیکی درباره جهان های ممکن پرداخته می شود. سعیدی مهر در فصل سوم این کتاب به توضیح نظریه دلالت مستقیم پرداخته و ارکان و ادله آن را بررسی می کند.

مسئله ذات گرایی به فصل چهارم کتاب اختصاص دارد که در ابتدا توضیحات دقیق تری درباره تفکیک جهت گزاره ای از جهت شیئی و تمایز آن با پاره ای از تفکیک های مشابه مطرح شده است. در هریک از فصل های اول تا چهارم، مسائل بسیار مهمی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با بحث ضرورت در ارتباط اند بررسی شده است.

مقدمات لازم برای بحث رابطه «ضروری» و «پیشین» محور فصل های پنجم و ششم است که در این دوفصل، براساس تفکیک دو رویکرد مختلف به بحث رابطه «ضروری» و «پیشین» پرداخته می شود و در آخر نیز نویسند کتاب نتیجه گیری کرده و به گفته وی از مهمترین فصل های ششگانه کتاب محسوب می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما