loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد چگونه کار می کند

اقتصاد کلان

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده راجر فارمر

مترجم محمدرضا فرهادی پور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 199

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اقتصاد کلان با اشتغال و تورم و نرخ های بهره سروکار دارد: اشتغال و تورم و نرخ های بهره چگونه با هم مرتبط می شوند و تحت تأثیر سیاست های پولی و مالی دولت قرار می گیرند؟ کتاب «اقتصاد چگونه کار می کند» توضیحی شمرده و موشکافانه در خصوص اقتصاد کلان با هدف کمک به خواننده عادی فراهم می کند که تخصصی در حوزه اقتصاد ندارد. من تفاوت میان دو رویکرد مهم اقتصاد کلان یعنی کلاسیک و کینزی را توضیح و نشان می دهم آنها چگونه بحث سیاست گذاری را که به دنبال بحران مالی جهانی اخیر داغ شد تحت تأثیر قرار دادند. منظورم همان بحرانی است که در 2007 با سقوط نورترن راک در انگلیس شروع و با سقوط لمن برادرز در ایالات متحده در پاییز 2008 به فاجعه ای جهانی تبدیل شد.

اما این همه ماجرای کتاب نیست. این کتاب چیزی بیش از توضیح ایده های رایج فراهم می کند. این کتاب برخی ایده های جدید را معرفی می کند و توضیح می دهد که چگونه به فراسوی اقتصاد کلاسیک و کینزی قدم می گذارد. من رویکردی تازه برای ممانعت از پیدایش بحران های مالی آتی ارائه و راه حل های سیاست گذاری عملی ای را بر اساس بنیادی کاملا علمی پیشنهاد می کنم. جزئیات فنی و ریاضی این بحث را در جای دیگری توضیح داده ام. این کتاب برای شماست ــ خواننده عادی ــ که می خواهید از همه چیز سر در بیاورید.

اگر اقتصاددانان می توانستند اندیشه خود را همچون افرادی فروتن و شایسته مانند دندان پزشکان مدیریت کنند، این امر برای آنان باشکوه می بود. (جان مینارد کینز)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما