loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه مقدماتی: برگرفته از آثار استاد شهید مرتضی مطهری

ویراست جدید

4.3 (3)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب فلسفه مقدماتی، برگرفته از آثار استاد شهید مرتضی مطهری است. این کتاب به قلم مرتضی مطهری و توسط عبدالرسول عبودیت گردآوری شده و در انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) منتشر شده است.


متن کتاب فلسفه مقدماتی، جز در مواردی اندک شمار، که در پاتوشت بدان اشاره شده، تقریر استاد شهید مرتضی مطهری(ره) است؛ با این تفاوت که عبارات از سبک گفتاری به نوشتاری تبدیل، و موارد تکراری ملال آور حذف گردیده، و در مواردی نیز در تقدم و تاخر مطالب تصرف شده است. افزون بر این، تبویب و تنظیم مباحث از گردآورنده است.

کتاب فلسفه مقدماتی یک دوره فشرده فلسفه است؛ شامل امور عامه، الهیات و طبیعیات که در چهل فصل تنظیم شده و از جهت سادگی تقریر و اینکه به زبان فارسی است. از همه متون مشابه برای آغاز آموزش مناسب تر است. عنوان های فصل های کتاب فلسفه مقدماتی بدین قرارند: احکام مفهوم وجود، احکام حقیقت وجود، احکام عدم، ادراک، مواد ثلاث، علیت، مقولات، تغییر، ذات الهی، صفات الهی و افعال الهی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فاطمه مرتضوی

توروخدا این کتاب رو دوباره شارز کنید من تا پایان ترم برای یک پروژه نیازش دارم و خیبی کمیااابه

16 خرداد 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما