loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صدرالمتالهین شیرازی و حکمت متعالیه

ناشر دفتر پژوهش و نشر سهروردی

نویسنده سید حسین نصر

مترجم حسین سوزنچی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 236

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

صدرالمتالهین شیرازی ، یکی از سه فیلسوف اصلی جهان اسلام، و شاید به دلیل تلفیقی که در افکار پیشینیان خود انجام داده ، مهم ترین آنان باشد .
امروزه نظام فلسفی او را کاملترین نظام فلسفی در عالم اسلام به حساب می آورند که به یک معنا جامع فلسفه و عرفان و کلام پیش از خود بوده ، و مکتب او را محل التقای قرآن و عرفان و برهان می دانند

'دکتر سید حسین نصر' به منظور معرفی صدرالمتالهین شیرازی به دنیای غرب , این کتاب را نگاشته است . فصل های هفت گانه کتاب , به بررسی اندیشه های فلسفی و تفسیری صدر المتالهین , منابع و پیشینه آنها نیز شرح و تبیین آثار به ویژه 'اسفار اربعه ' و 'ما بعدالطبیعه ' اختصاص دارد. عناوین مباحث کتاب عبارت اند از: 'پیشینه فکری ', 'زندگی و آثار', 'اسفار', 'منابع آموزه ها و اندیشه های ملاصدرا', 'حکمت متعالیه چیست ', 'مابعدالطبیعه ملاصدرا و تاثیر آن بر فلسفه عهد قاجار' و 'تفاسیر ملاصدرا'.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

زهرا پرویزی

کی تجدید چاپ میکنید؟ میخواستم این کتاب رو سفارش بدم.

15 آبان 1399

کتاب باید از طرف ناشر تجدید چاپ شود

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما