loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قلمرو امنیت در حقوق کیفری

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35236 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب قلمرو امنیت در حقوق کیفری درصدد است با تبیین ماهیت امنیت، رابطه آن با عناصری نظیر عدالت و حریم خصوصی و جایگاه امنیت در سیاست جنایی ایدئولوژیک، به حوزه های کارکردی امنیت و سازکار حقوق کیفری در تضمین امنیت در حوزه های فردی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... و فرآیند این تضمین در دو بخش بپردازد:
در بخش اول با عنوان مباحث مفهومی و چهارچوب تحلیلی بعد از بیان مفاهیم کلیدی بحث از جمله مفهوم امنیت و حقوق کیفری، با عنوان درآمدی به امنیت، ارتباط امنیت با موضوع هایی مانند: حقوق، عدالت، مشروعیت و حریم خصوصی بررسی و اهمیت امنیت روانی یا احساس امنیت در جامعه مورد توجه قرار گرفته است. همچنین مفهوم امنیت در ساحت ها و حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، محیط زیست و محیط مجازی مورد بررسی قرار گرفته است.
فصل دوم این بخش که از مباحث مهم و مبنایی این تحقیق است، با بیان اجمالی مفهوم سیاست جنایی ایدئولوژیک، به مفهوم، رویکرد و نگرش ایدئولوژی های لیبرال و دینی - با تمرکز بر دین اسلام - به بحث امنیت اشاره شده و نقش غیرقابل انکار ایدئولوژی بر حوزه دخالت دولت در جامعه و تفاوت نظام هنجاری مورد بحث قرار گرفته است.
بخش دوم کتاب با عنوان مداخله کیفری و تضمین امنیت، مطالب متنوعی را پوشش می دهد. در فصل اول، جرم انگاری و ارزش سازی حقوق کیفری با رویکرد امنیت در ساحت های مختلف بررسی شده است. در فصل دوم با عنوان دادرسی عادلانه کیفری به مباحث مختلفی پرداخته شده است. دراین فصل، مدیریت دادرسی در جرایم امنیتی از جهت صلاحیت های ویژه و حمایتی و سازمان و مراجع اختصاصی عهده دار رسیدگی به جرایم امنیتی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین در گفتاری مستقل، تضمین های دادرسی در جرایم امنیتی در حقوق ایران و برخی نظام های حقوقی دیگر مطالعه شده است. فصل آخر این تحقیق با عنوان تعلیق حقوق و اعلام حالت فوق العاده، به بحث تحدید و تعلیق حقوق و راهکارهای حقوق ایران و برخی نظام های حقوقی دیگر در بحث تعلیق و تحدید حقوق اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما