loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چرایی و چگونگی مجازات

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35267 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

واکنش در برابر کسانی که قواعد پذیرفته شده و الزامی جامعه را نقض می کنند، همواره وجود داشته است لیکن چون واکنش در طول تاریخ دستخوش تغییراتی بوده است، از جمله پرسش هایی که از دوره حقوق جزایی نوین به بعد به طور جدی ذهن فلاسفه و اندیشمندان حقوق را به خود مشغول کرده، این است که قانون گذار از واکنش اتخاذی نسبت به نقض بایدها و نبایدهای جامعه چه اهدافی را دنبال می کند و به بیان درست تر، باید دنبال کند و همین طور، برچه اساس و معیاری این مجازات باید توزیع شود تا آن اهداف تأمین گردد. کتاب چرایی و چگونگی مجازات به روش عقلی به تجزیه و تحلیل نظریه های موجود درباره پرسش های فوق پرداخته و درصدد اثبات نظریه تلفیقی درباره اهداف مجازات و بر همین اساس، اثبات لزوم رعایت تناسب بین مجازات و جرم و وضعیت مجرم درباره معیار لازم برای توزیع مجازات است و بر همین اساس حقوق کیفری ایران را ارزیابی می کند.
کتاب چرایی و چگونگی مجازات به قلم جعفر یزدیان جعفری به دو بخش تقسیم می شود؛ بخش اول به چرایی مجازات و بخش دوم به چگونگی تعیین مجازات اختصاص دارد. در بخش اول طی سه فصل، دیدگاه های مبتنی بر سزادهی، سودانگاری و دیدگاه های تلفیقی مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش دوم نیز که شامل سه فصل است؛ ابتدا اصل انسانی بودن مجازات با ابعاد مختلف آن و سپس اصول تناسب مجازات با جرم و تناسب مجازات با مجرم(تفرید مجازات) مورد مداقه قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما