loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی فقهی - حقوقی جرم براندازی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35277 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بررسی فقهی- حقوقی جرم براندازی در سه بخش تنظیم شده است.

در بخش اول با عنوان «مبانی جرم انگاری براندازی» مطالب در سه فصل ارایه شده است.
فصل اول به واژه شناسی و درآمدی عمومی بر جرم انگاری اختصاص یافته و ضمن آشنایی با ایدئولوژی های مبنای نظام های سیاسی، نقش آن ها در میزان و کیفیت دخالت دولت در جامعه مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل دوم تحت عنوان فلسفه سیاسی و جرم انگاری براندازی، تأثیرات دیدگاه های فلسفی بر جرایم علیه حکومت و قیام و شورش علیه حاکمان تحلیل شده است. در فصل سوم با عنوان فقه سیاسی و جرم انگاری براندازی به گفتمان غالب فقهی در خصوص تعامل حکومت با شهروندان و تأثیر بعضی مذاهب و مکاتب فقهی بر جرم انگاری براندازی به طور موردی اشاره شده و در نهایت نوع تعامل فقیهان با حاکمان و نقش آن ها در تعدیل و قانونمند شدن کیفر و مجازات براندازی بحث شده است.

بخش دوم به بررسی «ارکان جرم براندازی» در نظام حقوقی ایران اختصاص دارد.
در فصل اول آن به مستندات شرعی و فقهی این بحث در حقوق اسلام و تحولات تاریخی و قوانین و مقررات راجع به براندازی در حقوق ایران اشاره شده است. در فصل دوم به مباحث مهمی همچون سیاسی و یا عمومی بودن جرم براندازی، عادی یا سازمان یافته بودن آن و مدل های براندازی و سایر مباحث راجع به رفتار مجرمانه در تحقق جرم براندازی و تأثیر محارب دانستن برادازان بر رکن معنوی جرم در حقوق ایران اشاره شده است.

بخش سوم این کتاب به «آیین دادرسی و پاسخ های نظام کیفری به جرم براندازی» اختصاص دارد. در فصل اول این بخش، آیین دادرسی این جرم از جهت مراجع کشف و تعقیب و محاکم قضایی صالح مورد بحث قرار گرفته و در ضمن مبحث راجع به تضمینات دادرسی به مطالعه مسائل مربوط به حق دفاع و بازداشت موقت و شیوه دادرسی عادلانه در خصوص متهمین به براندازی پرداخته شده است. در فصل دوم به بررسی پاسخ های نظام کیفری به جرم براندازی پرداخته شده است. در فصل سوم نیز اقدامات ارفاقی و تعدیل کننده در خصوص جرم براندازی در نظام حقوقی ایران مطالعه و بررسی شده است و با پیش فرض سیاسی بودن جرم براندازی، به اقدامات ارفاقی راجع به متهمین به براندازی و یا محکومین ناشی از این جرم اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما