loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«من» و جز «من»

من و جز من

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده غلامحسین ابراهیمی دینانی

ویراستار علی اوجبی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35374 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«من» و «جز من» یکی از مسائل عمده و بنیادی است که انسان قبل از هر چیز دیگر با آن سروکار دارد. این مساله به صورت های دیگر همواره در میان افراد بشر مطرح بوده، با این همه به محتوای ژرف آن کمتر توجه شده است. سرنوشت شرک و توحید به بررسی درست این مساله گره خورده است. به همین دلیل می توان گفت، اندیشیدن درباره این مساله از اهمیت فوق العاده برخوردار است. مادامی که انسان از «من» خود بی خبر و ناآگاه باشد، به فهم و درک درستی دست نمی یابد. حل مشکل شناخت و معرفت، به حل مساله «من» وابسته است و مادام که این امر به راه حل خود نرسد، هیچ مساله دیگری حل نخواهد شد.

کلید باب معرفت، همان چیزی است که تحت عنوان «من» مطرح می شود. معرفت به خداوند تبارک و تعالی جز از طریق معرفت من میسر نمی شود زیرا انسان تنها موجود این جهان است که «من» می گوید و تنها موجودی است که سایه ممدود و خلیفه خداوند تبارک و تعالی شناخته می شود. اگر کسی بپذیرد که انسان سایه حق تبارک و تعالی در هستی است، به آسانی در می یابد که سایه، قبل از هر چیز دیگر از صاحب سایه، خبر می دهد و منشا پیدایش خودش را می شناسد. در این طرز تفکر، خداشناسی پیش از جهان شناسی تحقق پیدا می کند و آنچه تحت عنوان (پدیدارشناسی) مطرح می شود، جایگاهی نخواهد داشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما