loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی پیشنهادی بانکداری بدون ربا برای کشور آذربایجان

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده الدار علی حسین اف

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35425 10003022
50,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کنتاب حاضر، پژوهشی در زمینه وضعیت بانکداری در جمهوری آذربایجان و تجربه این کشور در زمینه بانکداری اسلامی بدون ربا است. در ابتدای این اثر تعریفی از بانک و ماهیت آن ارایه شده و سپس انواع بانک، شروط سرمایه گذاری در بانک های تجاری، جایگاه بانکداری و پیشینه آن، مراحل تکامل آن، ماهیت ربا و بهره بانکی و انواع ربا، مورد بحث و بررسی اجمالی قرار گرفته است. آن گاه به تبیین مسایل فقهی و حقوقی بانکداری ربوی و ویژگی های آن پرداخته شده و تحلیلی فقهی از انواع عملیات و معاملات بانکی صورت گرفته است. در ادامه نویسنده به وضعیت بانکداری در کشور آذربایجان اشاره نموده و سیستم بانکی این کشور را بعد از استقلال بررسی نموده و الگوی پیشنهادی بانکداری بدون ربا برای کشور آذربایجان را گزارش نموده است. نویسنده که خود اهل این کشور است، تحقیقی در زمینه ابعاد فقهی بانکداری بدون ربا در کشور آذربایجان، ایران، اردن و بانک توسعه اسلامی انجام داده و ماهیت فقهی انواع قراردادهای بانکی را در آن ها بررسی نموده و چندین پیشنهاد برای غیرربوی بودن معاملات بانکی مطرح کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما