loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام پیش دبستانی ها 13: بازی های دیداری

ناشر کتاب نیستان

نویسنده داریوش صادقی

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 60

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35445 10003022
55,000 52,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مهارت های چهارگانه ای که کودکان در دوران دبستان به آن می پردازند عبارتند از: گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن. بنابراین، بیان درست مطالب و گفتن مقصود و اندیشه، یکی از مهارت هایی است که کودکان باید پیش از ورود به مدرسه بیاموزند. در کتاب بازی های دیداری سعی شده است که توانایی کودکان پیش دبستانی را در بیان مطالب و گفتگو تقویت کنیم. از همین رو بازی های کتاب به صورتی تنظیم شده است که بوسیله­ ی پرسش و پاسخ از کودکان، آنها را به صحبت کردن ترغیب می کند و همچنین باعث تقویت حافظه­ ی دیداری کودکان می گردد.

روش کار با کتاب:
1. در بخش نخست کتاب، تعداد 14 داستان تصویری آورده شده است. با توجه به اینکه کودکان پیش دبستانی قادر به خواندن نیستند، لذا داستان ها بصورت تصاویر مرتبط به هم و بصورت داستان­وار آورده شده است. کودک علاوه بر اینکه باید بتواند ترتیب داستان را حدس بزند، باید بر اساس آنچه می بیند داستانی بگوید. البته داستان ها بسیار ساده و در سطح کودکان 4 تا 6 سال می باشند.

2. بعد از اینکه کودک داستان را بازگو کرد، والدین با پرسیدن سوال های هر داستان، کودک را تشویق می کنند تا درباره­ی آن بیشتر صحبت کند. البته برخی تمرین های رنگ آمیزی و ... برای تنوع بخشیدن به کتاب و پرهیز از یکنواختی و خستگی کودک آورده شده است.

3. در بخش دوم کتاب، از بازی های گفتاری - دیداری استفاده گردیده است. برخی از وسایل، شغل ها، ورزش ها، پوشاک، تفاوت ها، کارهای مختلف و ... در این بخش آورده شده است. بهتر است سوالات را از کودکان بپرسید و اجازه بدهید تا کودک درباره­ی آنچه می بیند توضیح دهد و هر آنچه به ذهنش می آید بیان کند. مهم این است که کودک بتواند در مورد آنچه می بیند توضیح بدهد و پیرامون آن مطالبی بگوید. در کلاس اول دبستان تمرین های "ببین و بگو" در کتاب درسی مثل تمرین های این کتاب، بروی تقویت مهارتِ صحبت کردن کودکان تاکید دارد.

4. نام کتاب " بازی های دیداری" است. البته در ابتدا به نظر می رسد کتاب مربوط به تمرین های دیداری است. اما از آنجا که کودکان پیش دبستانی قادر به خواندن نیستند لذا باید کتاب بصورتی باشد که آنها بتوانند با توجه به تصاویر(بصورت دیداری)، درک درستی از داستان ها داشته باشند و آن را بیان کنند. در واقع این کتاب، هم باعث تقویت دیداری و هم باعث تقویت مهارت صحبت کردن می شود. در بخش بازی های دیداری تمرین های خاصی در نظر گرفته شده که می توانید آنها را بر اساس دستورالعمل هر تصویر اجرا نمایید.

5. برای تقویت حافظه­ی دیداری کودکان نیز تمرین هایی در کتاب آورده شده است. ابتدا از کودک بخواهید به تصاویر داستان به مدتی که دوست دارد نگاه کند. بگویید به این شکل ها با دقت نگاه کن و به سوالات من جواب بده. اگر نتوانست به سوالی پاسخ دهد به او اجازه بدهید مجددا" به تصاویر نگاه کند و شما دوباره از او سوال کنید. هدف این نیست که کودک حتما" درست بگوید بلکه هدف این است که کودک با دقت به جزئیات توجه بیشتری کند.

6. در بخش سوم کتاب نکاتی در خصوص اختلالات یادگیری کودکان در زمینه­ی اختلالات حافظه­ ی دیداری و بروز آن در دوران دبستان آورده شده است و تمرین هایی جهت تقویت حافظه­ ی دیداری ارائه گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما