loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلام پیش دبستانی ها 14: بازی های شنیداری

ناشر کتاب نیستان

نویسنده داریوش صادقی

تصویرگر فرهاد جمشیدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 64

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35446 10003022
33,000 31,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

برخی از اختلالات یادگیری کودکان ریشه در 7 سال نخست زندگی کودکان دارد که در دوران دبستان بروز می کند و بصورت مشکلات دیکته نویسی، ریاضیات، نوشتن و خواندن نمایان می شود. در مجموعه کتابهای پیش دبستانی در قالب بازی ، تمرین هایی برای بر طرف کردن این اختلالات یادگیری آورده شده است. کتاب های پیش دبستانی صرفا" جهت سرگرمی کودکان تهیه نشده است و گام به گام آنها را کمک می کند تا برای ورود به مدرسه آماده شوند و مشکلات احتمالی در سر راهشان را کنار بگذارند.

در کتاب بازی های شنیداری هدف اصلی توجه به یکی از اختلالات یادگیری کودکان - حساسیت شنیداری - است. برخی از کودکان پس از ورود به کلاس اول مشکلاتی را در نوشتن املا یا دیکته نویسی از خود نشان می دهند. به عنوان نمونه، در اختلالات شنیداری، کودک کلمات را بصورت زیر می نویسد:
مسواک را می نویسد: مسباک

آمدند را می نویسد: آمدن

زنبور را می نویسد: زمبور

صبح را می نویسد: صب

بشقاب را می نویسد: بشگاب

ژاله را می نویسد: جاله

در این نوع اختلال یادگیری که از کلاس اول و دوم دبستان نمود پیدا می کند، کودک نمی تواند برخی از صداها را به درستی تشخیص دهد و گوش او حساسیت لازم برای تشخیص صدا هایی که از لحاظ آوایی شبیه هم هستند را ندارد.
بازی های این کتاب تمرین های است ساده که در قالب بازی برای کودکان تهیه شده است.

روش کار با کتاب :
در هر صفحه از کتاب شکل هایی وجود دارد.

1- از کودک بخواهید در ابتدا اسم هر شکل را بگوید.( اگر اسم شکلی را نمی دانست کمی او را راهنمایی کنید. ببینید می تواند حدس بزند. اگر نتوانست بگوید در قسمت راهنمای والدین نام شکل ها آمده است. پس مطمئن شوید که اسم تمام شکل ها را می داند.)
2- در بخش اول کتاب، از کودک می خواهیم اسم هر شکل را بگوید و دقت کند که هر شکل با چه صدایی شروع می شود.( صدای اول حروف تمامی اشکال مشابه است.)

3- وقتی کودک توانست با دقت و توجه صدای اول اشکال را تشخیص دهد. شما هم یکبار با تکرار آن صدا، درست بودن تشخیص کودک را تایید کنید.( مثلا" بگویید ، آفرین اول همۀ آنها صدای ب دارد.)
4- در قسمت دوم سوال، کودک باید نام تمام شکل ها را بگوید و دقت کند که صدای خواسته شده در کدام شکل شنیده می شود. ( مثلا" آخر کدام شکل صدای ت می شنوی؟ سپس از کودک بخواهید آن را رنگ آمیزی کند)

5- این کتاب احتیاج به همکاری متقابل والدین و کودک دارد و لازم است سوالات مطرح شده در هر بخش توسط والدین خوانده شود. بهتر است تمرین های کتاب در طول یک هفته تقسیم شود و هر روز بخشی از آن انجام شود.
6- بخش دوم کتاب نیز مانند بخش اول می باشد با تغییراتی در تشخیص صدا در آخر کلمات.
7- در پایان، چند تمرین مناسب برای تقویت حساسیت و حافظۀ شنیداری آورده شده است که می توانید در هر زمان مناسب آنها را انجام دهید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما