loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی دیدگاه های تقریبی امام خمینی (قدس سره) و مولانا مودودی (رضی الله عنه)

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده سیدحسن مهدی کاظمی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 264

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35561 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تبیین مشکلات جهان اسلام از جمله وجود اختلافات گسترده بین مسلمانان و وجود تفرقه عمیق بین آنان از دیدگاه دو اندیشمنده معاصر شیعه و اهل سنت یعنی امام خمینی و ابوالاعلی مودودی است. در این نوشتار سعی شده است به بررسی تطبیقی دیدگاه های تقریبی امام خمینی و موضوع کتاب، مولانا مودودی در زمینه ضرورت وحدت جهان اسلام و کنار گذاشتن اختلافات و تفاهم بر سر مشترکات دینی پرداخته شده و اندیشه مشترک آنان در این زمینه بیان شود. نویسنده در همین راستا ابتدا به تبیین برخی از اعتقادات مشترک مذاهب مختلف شیعه و اهل سنت مانند تمسک به قرآن، نبوت پیامبر اسلام(ص) و محبت اهل بیت ایشان پرداخته و دیدگاه های علمای مشهور شیعه را در این زمینه منعکس نموده است. آن گاه به بررسی تطبیقی دیدگاه های تقریبی امام خمینی و مولانا مودودی در زمینه تأکید بر حفظ مشترکات و کنار گذاشتن اختلافات فقهی و اعتقادی پرداخته و خطرات اختلاف و تفرقه برای مسلمانان و کشورهای اسلامی را از دیدگاه ایشان گوشزد نموده و تأکید آنان در جهت متمرکز شدن جهان اسلام بر روی دشمن مشترک شیعه و اهل سنت را برجسته نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما