loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راهکارهایی برای جذب به نماز (چگونه فرزندانمان را نمازخوان کنیم؟!)

سخنرانی های استاد رفیعی

5 (1)

ناشر دارالمبلغین

تحقیق و تنظیم کتاب سید علی اکبر حسینی نیشابوری

سخنران ناصر رفیعی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 96

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیامبر گرامی اسلام (ع) از جنگی بر می گشتند، به بیابانی رسیدند. فرمودند : صلاح نیست شب عبور کنید ، همین جا می خوابیم ، صبح حرکت می کنیم . حضرت فرمود : دو نفر دو نفر پست بدهید که اگر دشمن آمد ما را بیدار کنید . شب اول یک آقایی به نام عباد بن بشر با عمار یاسر گفتند . ما پست می دهیم . یکی از آنها انصاری است و یکی از آنها از مهاجرین .
این ها مشغول پست دادن بودند و پیامبر و اصحاب هم خوابیدند . انصاری به عمار که مهاجری است گفت : تو هم بخواب فقط نزدیک من بخواب که اگر دشمن رسید من فورا بیدارت کنم. تا ایستاد و سوره کهف را شروع کرد دشمن سررسید. یک تیر به چله کمان گذاشتند و شلیک کردند ، به پشت پایش فرو رفت فهمید دشمن آمده نماز را شکست . بعد فریاد زد ، بلند شدند و دشمن را دفع کردند . رسول خدا (ص) به او فرمود : چه کار می کردی ؟ گفت : یا رسول الله آن چنان آرامش و لذتی داشتم که اگر جان شما و اصحاب نبود و فقط بنا بود خودم کشته شوم نماز را قطع نمی کردم .
یک وقتی شخصی پیش من آمده بود و گفت می خواهم کتاب بنویسم و میخواهم آخرین نماز ها را بنویسم که چه کسانی آخرین نماز ها را خواندند و شهید شدند . من چند مورد به او گفتم ، مثلا : حجر را می خواستند بکشند ، گفت : بگذارید نماز بخوانم ، دو رکعت نماز خواند و بعد اعدام شد . خبیب را میخواستند در بیرون مکه اعدام کنند ، گفت : بگذارید دو رکعت نماز بخوانم و بعد شهید شد ... ( صفحه 23 )

در قرآن حدود صد بار واژه «صلاه» به کار رفته است. کلماتی که مرتبط با نماز است همچون ذکر ، عبادت ، تسبیح ، رکوع ، سجده ، قنوت ، ایمان ، استغفار ، قرآن ، حسنات و تهجد حدود 900 بار تکرار شده است.

در مجموع حدود یک ششم از آیات قرآن با نماز رابطه دارد. چرا که محور اصلی در حرکت به سوی خدا نماز است. از این رو در فرهنگ اسلامی، نماز معراج مومن، وسیله تقرب به خدا، کلید بهشت، نشانه اسلام و چهره دین نامیده شده است.

فهرست مطالب کتاب راهکارهایی برای جذب به نماز به شرح زیر می باشد:
اهمیت و جایگاه نماز -- برکات نماز و آثار آن -- شکل وضو و نماز پیامبر (ص) -- نماز و اهمیت آن -- آسیب شناسی نماز -- فلسفه نماز
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما