loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان در پویه تاریخ: برداشت هایی از سوره علق

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مجتبی حسینی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 156

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

قرآن تنها کتاب مردگان، کتاب تشریفات و مراسم نیست؛ بلکه کتاب زندگان، کتاب هدایت به سوی زندگی آرمانی و پابرجا و استوار است. خواندن قرآن، ثواب و اجر دارد و تأثیر. اما کیست که نداند مهم، عمل بدان است و نیز کشف ضابطه ها، قانون ها و رهنمودهای الهی آن در جهت حل مسائل مختلف و ابعاد گوناگون زندگی. این نوشته بهانه ای است تا به مقدار توانایی مان به تکلیف خود – که تدبر در کلام آسمانی قرآن و رهنمود گرفتن از آن است – عمل کنیم.

آن چنان که در مقدمه کتاب آمده است، نویسنده که از قرآن پژوهان معاصر می باشد، در این کتاب برداشت هایی از سوره مبارکه علق را پیش روی مخاطب قرار داده است. این نوشته ها، پیشتر در سال 1362 به صورت پاورقی در روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده است. یکایک فصل های کتاب با محور قرار دادن یکی از آیه های سوره علق شکل می گیرد و دورنمایی از «انسان شناسی قرآن کریم» را برای خواننده ترسیم می کند. نگاه نکته سنج نویسنده، به جزئیاتی اشاره می کند که در کمتر تفسیری به آن اشاره شده است. علاوه بر این، انسجام نظری و ارائه تحلیل در قالب نمودار و استفاده از منابع مختلف از – جمله روایات اهل بیت علیهم السلام – از امتیازات این اثر می باشد. خواندن این نوشتار برای دوست داران تفسیر کلام الهی و کسانی که به دنبال شیوه های نوین تدبر در قرآن هستند، می یتواند بسیار راهگشا باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما