loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با علم رجال

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده سید محمد نجفی یزدی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 360

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

علم رجال را باید یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی دانست که به امت اسلامی عطا کرده است تا بتوانند دین خود را مستند و با دقت و آسیب هرچه کمتر، پس از گذشت قرن ها از صدور آن، به دست آورند.
امروزه هر محققی که به دنبال فهم مسائل دینی باشد، نمی تواند خود را بی نیاز از علم رجال بداند؛ زیرا احکام دین به طور عمده – بعد از کتاب خدا- توسط راویان، از معصومین علیهم السلام گزارش شده و بررسی اعتبار راویان احادیث، تاثیر مستقیم بر اعتبار روایت آنها دارد.
با این توصیف، علم رجال هنوز در حوزه های علمیه جایگاه شایسته خود را نیافته؛ هرچند پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.
آیت الله بروجردی رحمه الله علیه می فرمود: علم رجال، علمی نیست که با خواندن و درس گرفتن به دست آید، بلکه دانشی است عملی؛ به این معنا که انسان از همان ابتدا که شروع به تفقه می کند و در برخورد با اولین مسئله فقهی باید در مورد سند روایت تتبع کند و تک تک راویان آن را بشناسد.
این کتاب گامی است مقدماتی برای آشنایی با کلیات علم رجال تا زمینه ساز سطوح بالاتر و استنتاج عملی در فهم احکام دین باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما