loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیلسوفان بدکردار

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده مل تامپسون | نایجل راجرز

مترجم احسان شاه قاسمی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 276

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35686 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فیلسوفان بد کردار، در نوع خود کتابی منحصر بفرد است از این جهت که فلسفه را مجموعه ای از فیلسوف و فلسفه پردازی می داند. این کتاب کنکاش در زندگی خصوصی هشت فیلسوف برجسته ی اروپایی یعنی 1- ژان ژاک روسو 2-آرتور شوپنهاور 3- فردریش نیچه 4- برتراند راسل 5- لودویگ ویتگنشتاین 6- مارتین هایدگر 7- ژان پل سارتر و 8- میشل فوکو است و البته مطمئنا وسیله ای برای نشان دادن استدلال اصلی کتاب، یعنی اینکه برخلاف ادراک رایج در حلقه های فلسفه و اندیشه، تفکررا به هیچ عنوان نمی توان از زندگی شخصی جدا کرد.
نویسندگان هشت فصل کتاب را به ترتیب به هشت فیلسوف فوق اختصاص داده اند و با بررسی شواهدی از زندگی خصوصی آن ها نشان می دهند که فلسفه ی آن ها واکنشی به مسائل و مشکلات در زندگی شخصی آن ها بوده است. و با برجسته سازی تناقض های موجود در رفتار و گفتار فیلسوفان موافقان و مخالفان بسیاری را نسبت به آن اندیشه برمی انگیزند.

کتاب فیلسوفان بدکردار، نوشته مل تامپسون و نایجل راجرز است و با ترجمه احسان شاه قاسمی در انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

فیلسوفانی که در این اثر معرفی نشده‌اند به هیچ عنوان به این معنا نیست که آنها را می‌توان آدم‌های خوبی دانست. علاوه بر این، ما در برابر وسوسه تمایزگذاری میان کردار بد، حماقت و بی‌عرضگی اجتماعی مقاومت کرده‌ایم. چنین تمایزگذاری‌هایی تنها زمانی به درد می‌خورند که بخواهیم ارزیابی اخلاقی از رفتار آنها داشته باشیم، حال آنکه در این اثر ما می‌خواهیم حماقت‌های خردمندان را آشکار کنیم و بدین‌وسیله خاطرهٔ آنها را در برابر تقدیس‌های نابجا حفظ کنیم.

البته می‌دانیم که انسجام و ثبات یک ویژگی مهم زندگی خوب و اخلاقی است. بنابراین، لازم است که هم خدمات علمی و هم زندگی شخصی این فیلسوفان به‌خوبی معرفی شوند تا معلوم شود یک فیلسوف برخلاف آنچه فضل و عدالت نامیده می‌شده رفتار می‌کرده است. به همین دلیل، ما مقدمه‌ای در مورد هشت اندیشمند عصر مدرن ارائه می‌کنیم که در آن افکار این فیلسوفان در زمینهٔ زندگی شخصی آنها قرار داده می‌شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

الهام

ترجمه کتاب بسیار ضعیف هست و خیلی جاها باعث نامفهوم شدن مطلب میشه

30 مهر 1396

احسان الهی

درود، باید مطاله اش کنم الان نمیتونم نظری بدم
ولی منکر این حقایق نمیشوم اما این نکته را هم در نظر داشته باشیم که اگر مثلا استیون هاوکینگ فلج مادرزاد نبود هرگز نابغه فیزیک نمیشد و هرگز کتاب طرح بزرگ را هم نمینوشت، پس نمیتوان اندیشه هاوکینگ را بخاطر اینکه این مرض موجب چنین جایگاه علمی برای او شده را نادیده گرفت، همانطور که اگر نیچه یا هرکدام از این افراد واقعا هم چنین باشند که البته من منکر آن نمیشوم، اما باز نمیتوان حقیقتی را که بیان کرده اند را نادیده گرفت حتی اگر از زبان یک فاحشه بیرون آمده باشد

فوکو هر شخصیتی که داشته باشد اما آنچه در مورد انقلاب ایران گفته یک حقیقت است و ما نمیتوانیم بخاطر احساس شخصی آنچه را درست است نادیده گرفت.

من این کتاب رو میخونم بعد نظر میدم چون مطمئنم ایجاد چالش و خودنمایی نمیتواند از یک روشنفکر بدور باشد، و دیگر اینکه احتمالا از نگاه روانشناسی به قضیه نگریسته ک آنهم خالی از بحث نیست.

و نیچه چه شخصی باشد مهم نیست، مهم خروجی اندیشه ایشان است که خردگرایی و ماتریالیسم است که هردو باور در اندیشه نود درصد از روشنفکران جهان مقبولیت خود را یافته و نمیتوان مدعی شد که همه کسانی که این نگاه را بررسی کرده و پذیرفته اند نیز همان مشکل نیچه داشته یا دارند،یا با اتهامی مشابه بکلی نادیده گرفتشان.

31 تیر 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما