loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خلیج فارس و خوزستان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «خلیج فارس وخوزستان» برگرفته از مجموعه مقالات مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی است، وی از جمله محققانی بوده که عمر خود را صرف مطالعه و شناخت حوزه خلیج فارس کرده است.
مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی (سلطانعلی سلطانی) قبل از انقلاب نماینده شهر بهبهان در مجلس بود و از متخصصان طراز اول خلیج فارس محسوب می شده است. بعد از تاسیس مرکز دائرة المعارف، کتابخانه مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی که شامل کتاب های خطی و چاپی شاخص و ارزشمندی بود به همراه مقالات و دست نویس های ایشان توسط پسر ایشان به دائرة المعارف اهدا شد. این مجموعه شامل 1250 جلد کتاب خطی و 2445 جلد کتاب چاپی بود.
سفارش انتشار چنین کتابی از مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی، توسط استاد ایرج افشار صورت گرفت و مسئولیت این کار را به عهده علی آل داود، ادیب، محقق تاریخ، نسخ شناس و از استادان ویراستار سپرد. تصویر یادداشت استاد ایرج افشار به آقای بجنوردی، ریاست مرکز دانرةالمعارف، که پیشنهاد انتشار کتابی از آثار مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی است، در ابتدای کتاب «خلیج فارس وخوزستان» آمده است.
جلد اول کتاب که منتشرشده است حاوی مقالات و نوشته های پژوهشی مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی در خصوص خلیج فارس و بنادر و جزایر شمالی و جنوبی آن و ایالات خوزستان است.
به گفته سید علی آل داوود کار جمع بندی، ویرایش و تصحیح آثار و متون مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی نزدیک به 5 سال طول کشیده است. تصاویر متعددی نیز از آثار دست نویس مرحوم شیخ الاسلامی بهبهانی در این کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما