loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلبانگ انگاره ها

ناشر کتاب نیستان

نویسنده عبدالحی شماسی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 912

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35753 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در نمایش نامه «تصویر یک زندگی عاشقانه» مردی که به ظاهر خود را علاقمند به همسرش نشان می دهد، در حین ادای جملات عاشقانه قصد دارد تا کیسه پولش را در جایی به دور از چشم همسر پنهان کند، اما همان لحظه همسرش متوجه می شود. در این حال جواهرفروشی که ازمرد طلبکار است زنگ خانه مرد را به صدا درمی آورد. جواهرفروش با ورود به خانه مرد، پول خود را مطالبه می کند، اما مرد هربار از شنیدن حرف های جواهرفروش طفره می رود. جواهرفروش سرانجام تدبیری می اندیشد؛ بدین ترتیب که به مرد می گوید من به تو کلمه ای جادویی یاد می دهم تا با گفتن آن به بقیه طلبکاران، آنها را از کوره به در ببری و این کار مستلزم دادن حداقل نصف بدهی من است. این کلمه «جمبو» نام دارد.

در پرده دوم ماشین فروش ـ یکی دیگر از طلبکاران ـ به خانه مرد می آید و مرد پس از شنیدن سخنان او کلمه جمبو را به زبان می آورد. در این حال جواهرفروش نیز از راه می رسد و به ماشین فروش می گوید که این مرد دیوانه شده و ما قادر به گرفتن طلب خود نیستیم. در واقع مرد با این ترفند از دادن بدهی خود به طلبکاران حتی به جواهرفروش سرباز می زند.

این مجموعه دربرگیرنده نمایش نامه هایی از «عبدالحی شماسی» است که نمایش نامه مذکور تحت عنوان «تصویر یک زندگی عاشقانه» یکی از آنهاست.

عناوین برخی دیگر از نمایش نامه ها عبارت است از: خوشه های خاکستری؛ بازگشت لکوموتیوران؛ قرارداد 1919؛ شناسنامه؛ حکایت شهر سنگی؛ گوهر پنهان؛ کودکان در حلبچه می میرند؛ فکاهی نامه گم شدگان؛ زکریای رازی؛ پروتسه شیطان مقدس؛ دعوت به همکاری؛ تمام؛ خواجه نصیرالدین طوسی؛ و تله وزیون.

من خیلی غمگین ام… ولی، ولی خوشبخت هم هستم، مگه نه؟
نه… این بی رحمی یه که من بنشینم برنامۀ شاد تلویزیون ببینیم و اون تنها و غمگین کنار آنتن بمونه… نه، این عادلانه نیست؟
گفتی چی نیستی؟
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما