loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه مفردات قرآن مجید

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده غلامعلی همایی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35770 10003022
64,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش مفردات در ترجمه و تفسیر و ارتباط آن با علوم دیگر، در این کتاب بررسی شده است. کتاب به گونه ای تنظیم شده که دانش پژوه بتواند پس از اتمام آن ، با مراجعه به کتاب های لغت، واژه های قرآنی را بررسی کند. در پایان هر درس، چکیده مطالب مهم و پرسش و پژوهش طرح شده است.

کتاب حاضر برای دوره کارشناسی پژوهشگران علوم دینی تهیه شده است؛ مطالب کتاب به صورت کلی و در سطح عمومی مطرح شده و شامل دو بخش «نظری» و «عملی» است: بخش نخست: در بردارنده مباحث نظری بوده و شامل چهار درس میباشد. بخش دوم: در مورد مباحث عملی است و سی و شش واژه کلیدی را در بردارد که به صورت موضوعی در دوازده درس به صورت زیر تدوین شده است: شش واژه درخصوص موضوع «خداشناسی»، شش واژه در مورد موضوع «معادشناسی»، شش واژه درباره موضوع «انسان شناسی»، شش واژه درخصوص موضوع «نبوت»، شش واژه راجع به «مسائل اخلاقی»، شش واژه درباره «مسائل سیاسی اجتماعی». ابتدا دیدگاههای اهل لغت به صورت خلاصه ذکر شده پس اقوال آنها تشریح و در ادامه مورد نقد و بررسی قرار گرفته و قول صحیح از بین آنها گزینش میشود؛ ملاک انتخاب قول صحیح، موافق بودن با اصل آیه و استعمال قرآن است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما