loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهار مقاله و مرزبان نامه

همراه با بازگردان به نثر روان امروزی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35822 10003022
70,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این اثر که جهت آموزش ادبیات فارسی به طلاب غیرایرانی مقیم حوزه علمیه تدوین شده است، به بازخوانی و بازگردانی دو مقاله دبیری و شاعری از کتاب چهار مقاله تألیف نظامی عروضی گنجوی و چهار باب از کتاب مرزبان نامه تألیف اسپهبد مرزبان بن شروین پرداخته شده است. در این دو کتاب داستان هایی از زبان حیوانات و با مضامین اخلاقی و اجتماعی نقل شده و عادات و آداب حاکمان و سلاطین و نیز ماهیت علم و فن شعر و شاعری و بایسته های یک شاعر مطلوب ذکر شده است. بیان وصایای این حاکمان و سلاطین به فرزندان خویش در هنگام مرگ، بیان آیین شهرداری و حکومت رانی و بیان پندها و نصایحی اخلاقی از زبان دیوان، پریان و برخی از جانوران به انسان ها با روشی نمادین و سمبلیک، از اصلی ترین مندرجات این کتاب است. هدف اصلی از تدوین این نوشتار آشنا شدن طلاب غیرایرانی با سبک و سیاق موجود در متون کهن فارسی و آیین سخنوری است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما