loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ولایت فقیه (مبانی، ادله و اختیارات)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب از مجموعه کتاب های «دانشجو»ی کانون است و از دو بخش کلی یعنی «مقدمات» و «ولایت فقیه» تشکیل شده و عناوین مهمی چون: چیستی دین، کمال دین، بحران ثبات دین و تغییر دنیا، رابطه عناصر ثابت و متغیر،نظریه اندیشه مدون در اسلام، دین و علوم بشری، نظام سیاسی اسلام، جایگاه ولایت فقیه در نظام سیاسی اسلام، پیشینه تاریخی و ولایت فقیه، ادله ولایت فقیه، مردم و ولایت فقیه،شرایط ولی فقیه، قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه و ... را تشریح و بررسی می کند.
استاد هادوی تهرانی در کتاب «ولایت فقیه (مبانی، ادله و اختیارات)» کوشش کرده است تا با تبیین مبانی فکری حکومت اسلامی و پایه های کلامی و فقهی آن و نیز توجه به پیشینه تاریخی موضوع و تحلیل دلایل آن، برجسته ترین و مهم ترین پرسش های روز را در خصوص این نظریه پاسخ دهد.

اگر «نظام سیاسی اسلام» تشریح گردد و مکتب سیاسی آن بازشناسانده شود یکی از مبانی این مکتب ولایت فقیه در عصر غیبت امامان معصوم (ع) خواهد بود. همان گونه که ثبوت ولایت به معنای سلطه در عالم تکوین و تشریع برای خداوند متعال یا ولایت حضرات معصومین (ع) از نبی خاتم (ص) تا وصی خاتم (ع) نیز در زمره مبانی مکتب سیاسی اسلام می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما