loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق تفسیر قرآن - جلد سوم: روش تحقیق در تفسیر و علوم قرآن

1.5 (2)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب حاضر سومین جلد از مجموعه منطق تفسیر قرآن می باشد که هدف آن تبیین روش های تحقیق خاص تفسیر و علوم قرآن است. هم چنین توضیح اجمالی روش های تحقیق مشترک تفسیر و علوم دیگر، نقد و بررسی دیدگاه ها در مورد روش تحقیق تفسیر و نیز ساماندهی روش های تحقیق مطالعات قرآنی در قالب آموزشی را هم می توان از اهداف آن مطرح کرد.

از ویژگی های آن نیز می توان به تعریف و بررسی روش های مطالعات قرآنی؛ بهره گیری از مطالب جدید دانش تفسیر مثل زبان قرآن ، قرآن و فرهنگ زمانه و روش های مطالعات قرآنی مستشرقان؛ همچنین توجه به روش های مطالعات تطبیقی قرآن با کتاب های مقدس دیگر و تفاسیر شیعه و اهل سنت؛ توضیح روش های تحقیق در تفسیر ترتیبی ، موضوعی، علوم قرآن و منطق تفسیر قرآن ؛ ارائه مطالب متناسب با متن آموزشی و تدریس مکرر متن در مراکز آموزشی ، اشاره کرد.

سرفصل های مهم کتاب عبارتند از:
مفهوم شناسی منطق تفسیر - ضروت طراحی روش تحقیق خاص برای تفسیر - روش های تحقیق عمومی و اختصاصی - روش های پژوهش در تفسیر - روش های پژوهش در علوم قرآن - روش تحقیق در منطق فهم قرآن - روش های مطالعات قرآنی مستشرقان - بهداشت پژوهش - پژوهش نگاری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما