loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضمانت اجراهای صلح و امنیت بین المللی (در ارتباط با کشور های در حال توسعه)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 35909 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در فصل اول این اثر به مفاهیم اشاره شده و نویسنده، سه مفهوم کشورهای در حال توسعه، ضمانت اجرا و صلح و امنیت بین المللی را مطرح کرده است.

فصل دوم اثر، کلیات نام دارد که نویسنده در این فصل در چهار گفتار پیشینه ضمانت اجرای حقوق بین الملل را مطرح کرده و اهمیت ضمانت اجرا در حقوق بین الملل را تبیین می کند.

گفتار سوم اهداف ضمانت اجرا و گفتار چهارم تبیین اهمیت مطالعه وضعیت کشورهای در حال توسعه است.

کشورهای در حال توسعه و نظام امنیت دسته جمعی ملل متحد به چه صورتی در این زمینه عمل می کنند که بخش اول مباحث نظری در مورد کشورهای درحال توسعه بوده و در مورد نظام امنیت دسته جمعی منشور ملل است و بخش دوم بررسی عملکرد امنیت دسته جمعی منشور ملل متحد است.

در بخش دیگر، اقدامات دولت ها مطرح می شود که خارج از امنیت جمعی منشور ملل متحد است که دفاع مشروع و اقدامات دولت ها با توجیه دفاع مشروع تبیین می شود.

حقوق بین الملل در بعد قانونگذاری و اعمال آن و بعد تعقیب و مجازات متخلفان با حقوق داخلی تفاوت های بسیاری دارد و مهم ترین مسئله موجود به نظر نویسنده در روابط بین الملل، صلح و امنیت بین المللی است.

این کتاب دامنه پژوهش چالش های نظری و به طور عمده منشور ملل متحد را در برمی گیرد و قطعنامه ها و اقدامات مهم شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عنوان رکن اصلی امنیت دسته جمعی مدنظر قرار داده است.

سئوال اصلی که در این کتاب به آن پرداخته شده این است که ضمانت اجراهای صلح و امنیت بین المللی در مورد کشورهای در حال توسعه با کدام چالش های نظری و عملی رو به رو است، بعد چالش ها در صلح و امنیت بین المللی چیست و ضمانت اجرای این صلح و امنیت بین المللی چیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

غلامعلی حدادی

کتابی که هیچ چکیده یا خلاصه مطلب ازش چاپ نشده ، چطور میشه در موردش نظر داد.

6 دی 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما