loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد فمینیسم با تأکید بر آراء فاطمه مرنیسی

ناشر مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی (ص)

نویسنده فاضل حسامی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر در صدد نقد اندیشه های متجلی در آثار فاطمه مرنیسی است. او یکی از کسانی است که تحت تأثیر آراء لیلا احمد بوده است. وی در موراد زیادی از کتاب خود علاوه بر تقطیع گزارش های تاریخی، تحلیل هایی از آنها ارائه می نماید که با واقعیت خارجی سازگار نمی باشد. مرنیسی به این مقدار اکتفا نمی کند و برداشت هایی ناروا از آیات قرآن کریم ارائه می نماید که در چارچوب برداشت های کسانی قرار می گیرد که با قرآن مواجهه عصری دارند و آن را خاص عصر نزول می دانند.
او برای اثبات ادعاهای فمینیستی خود، به هر چیزی دست می اندازد تا آنجا که حتی مطالعات تجربی خود را که در قالب مصاحبه یا پرسشنامه صورت گرفته است، از میان افراد خاصی انتخاب می کند.

اثر حاضر از 4بخش تشکیل شده است:
مبانی نظری - زمینه های خانوادگی و خویشاوندی مؤثر بر اندیشه و تحلیل های مرنیسی - مرنیسی و چالش های او در زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش - ماورای حجاب - حریم سیاسی؛ پیامبر و زنان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما