loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پدرخوانده

تفسیر سه گانه پدرخوانده

ناشر کتاب آمه

نویسنده جان لوئیس

مترجم امین مدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 128

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب «پدر خوانده» نوشته جان لوئیس و ترجمه امین مدی شامل تفسیر سه گانه معروف فرانسیس فوردکاپولاست. این کتاب به سفارش «انستیتو فیلم بریتانیا» که یکی از معتبرترین نهادهای سینمایی جهان است، به مرحله نگارش درآمد. لوئیس در چهار فصل سه «پدر خوانده» را تفسیر و تحلیل کرده است که عناوین این فصول به ترتیب عبارتند از «من به آمریکا ایمان دارم»، «من به هالیوود ایمان دارم»، «من به مافیا ایمان دارم» و «من به ایتالیا ایمان دارم».

لوئیس در این کتاب به تحلیل های جامعه شناختی از سه فیلم «پدر خوانده» اقدام کرده و در آن دلیل موفقیت خیره کننده این فیلم ها را شرح می دهد. تصاویر نماهای مهمی از فیلم ها که لوئیس درباره آن بحث می کند، به صورت رنگی در صفحات چاپ شده است. کتاب با کاغذ گلاسه مرغوب منتشر و به کتابفروشی ها راه یافته است.

کاپولا «پدرخوانده 1» را در سال 1972 با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته ماریو پوزو، نویسنده آمریکایی ایتالیایی تبار، با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، دایان کیتن و جیمز کان کارگردانی کرد و در همین سال جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به خود اختصاص داد. «پدر خوانده 2» نیز در سال 1974 ساخته و این فیلم نیز برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. «پدر خوانده 3» نیز در سال 1990 ساخته شد، اما نتوانست موفقیت های دو فیلم قبلی را تکرار کند.
طراح جلد این کتاب ابراهیم حقیقی است. حقیقی این طرح را با استفاده از تصویر روی جلد نسخه VHS اصلی فیلم «پدرخوانده» منتشر شده در آمریکا طراحی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما