loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنان دربار به روایت اسناد ساواک 2: فرخ رو پارسای

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب دوم از مجموعه آثار زنان دربار به روایت اسناد ساواک، اسناد «فرخ روپارسای» تنها وزیر زن در رژیم گذشته را در خود جای داده است. «در این کتاب به چگونگی طی پلهه ای ترقی وی از شغل معلمی به نمایندگی مجلس و پس از آن به معاونت و در نهایت تکیه بر کرسی وزارت آموزش و پرورش پرداخته شده است. فرخ رو پارسای از جمله وزرای بهائی هویدا بود که علیرغم ضعف مدیریت و انحرافات مالی، چندین سال بر فرهنگ جامعه ایران اثرگذار بود و در راستای سیاست های ضداسلامی رژیم شاه تلاش می کرد. خوانندگان گرامی با مطالعه این کتاب علاوه بر شناخت ایشان با گوشه ای از تأثیرگذاری حزب ایران نوین نیز آشنا خواهند شد.»

مقدمه این اثر، شامل زندگینامه اوست که بر پایه اسناد همین کتاب تهیه و تدوین شده است. از سرفصلهای کتاب می توان این موارد را برشمرد: مقدمه، تولد، اولین انحرافات مالی، نمایندگی مجلس و معاونت وزارت آموزش و پرورش، مشی سیاسی، تلاش برای وزارت، شیطنت های نتیجه بخش و ...

اولین سند مربوط است به نام و نشان فرخ روپارسای و فرمی که در آن او عضو کانون مترقی معرفی شده است و فاقد تاریخ می باشد و آخرین سند هم که عنوان «هشدار به دفتر سیاسی حزب ایران نوین...» را دارد، تاریخی بر آن مذکور نیست. پس از اسناد متن کتاب، فهرست اعلام و سپس تصاویر اسناد ضمیمه و تعدادی عکس در پایان آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما