loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی تطبیقی سازمان روحانیت شیعه با نهاد کلیساهای کاتولیک: ماهیت، وثاقت، جایگاه، ساختار و عملکرد

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36127 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در معرفی این اثر می گوید:
جرقه این موضوع را در سخن برخی روشنفکران به ویژه «عمر آب» یافتم که اینها می گفتند سازمان روحانیت شیعه مثل نهاد کلیسا است و همان عملکرد را دارد و همانطور که آنها پس از گذشت زمانی به کنار رفتند و منزوی شدند سازمان روحانبت شیعه هم همان سرنوشت در انتظارش است پس بهتر است روحانیت شیعه خودش سیاست را کنار بگذارد و طرح واتیکان کردن قم را مطرح کردند.

در این زمینه تصمیم گرفتم بحث های سیاسی را کنار بگذارم و در یک بحث علمی به بررسی این موضوع بپردازم و ببینم آیا واقعا این دو نهاد مانند هم هستند یا نه، برای رسیدن به این هدف این دو نهاد را در پنج محور اساسی معنا و ماهیت، وثاقت، جایگاه در دین خودشان ، ساختار دینی و عملکردی که در تاریخ داشتند بررسی و سعی کردم از منابع اصلی استفاده کنم که در نهایت 5 شباهت و 20 تفاوت را شناشایی کردم.

در این تحقیق نتیجه گرفتم که وجود چند شباهت نمی تواند منجر به سرنوشت یکسان شود. صحت مطالبی که در این رساله نوشته ام در مصاحبه های شفاهی با محققان کاتولیک در سفرهایی که به واتیکان داشتم به اثبات رسانده ام.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما