loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیوان حکیم عسجدی مروزی: شرح احوال و زندگی (بررسی ساختارهای لفظی و معنوی اشعار عسجدی مروزی)

ناشر سوره مهر

نویسنده علیرضا شعبانیان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 196

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36211 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«حکیم عسجدی، از شاگردان عنصری (شاعر مشهور قرن چهارم) بوده و سعید نفیسی از او با عنوان بنیان گذار توجه افراطی به فرم در شعر یاد کرده است.»

این دیوان به پنج بخش قصاید، غزلیات، قطعات، رباعیات و ابیات تقسیم شده است، پیش از این دیوانی از اشعار عسجدی در سال 1340 منتشر شده بود که هم تصحیح آن مشکل داشت، هم کامل نبود.

شعبانیان در جمع آوری دیوان عسجدی از زندگی این شاعر نیز غافل نمانده و اندیشه های او را نیز مورد بررسی قرار داده است. توجه بیش از اندازه این شاعر به صنایع لفظی از مسائل دیگری است که در این دیوان ریشه یابی شده است. در بخشی از دیوان عسجدی آمده است: «عسجدی از اکثر صنایع لفظی در جهت تحقق معنا استفاده می کند یعنی استفاده از صنایع در هر بخشی دارای دلالت معنایی است و لایه روساختی رابطۀ مستحکمی را با لایۀ ژرف ساختی برقرار می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما