loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانه دیانت، سرای سیاست (معرفی و خاطراتی از حوادث تلخ و شیرین بیت امام خمینی (س) در شهر مقدس قم)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

گردآورنده کتاب محمد رجائی نژاد

تحقیق و تنظیم کتاب محمد رجائی نژاد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 194

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «خانه دیانت سرای سیاست» به معرفی و بیان خاطراتی از حوادث تلخ و شیرین بیت امام خمینی(ره) در محله یخچال قاضی شهر مقدس قم میپردازد به طوری که این خاطرات از زبان خانواده،شاگردان و یاران این بزرگ مرد الهی بیان شده است.

این خاطرات از بیت مرجعی بزرگ و فقیهی بلند آوازه و عارفی حکیم بوده که برای اصلاح جان انسانها و تحول در جامعه قیام کرد و از سیاسیترین رهبران مذهبی عصر کنونی است.

کتاب «خانه دیانت سرای سیاست» از فصلهایی مانند تاریخچه و موقعیت بیت امام، سیره عملی و نظری امام خمینی(ره) در منزل، خاطرات و حوادث بیت از زبان خاندان و یاران امام و بیت امام پس از پیروزی انقلاب تشکیل شده است.

تاریخچه منزل، معماری و موقعیت منزل، حمله به فیضیه، بازداشت امام و قیام 15 خرداد، پاسخ قاطع امام به فرستادگان شاه، بررسی آماری فعالیتهای سیاسی امام در منزل، خاطرات همسر گرامی امام، آزادی امام و اجاره منزل، محدودیت و کنترل شدید سیداحمد، خانوادهای پر از رفاقت و صمیمیت، بازی امام با بچهها، تفریح و تحصیل و بازگشت امام به قم از جمله عناوین فصلهای این کتاب است.

در بخش خاطرات سیاسی اجتماعی خاطراتی با عناوین «ما مکلف به وظیفهایم»، «من باید به فیضیه بروم»، «کولر لازم نیست»، «رفع نقیصه از کلام مستمند»، «غلبه بر هوای نفس»، «از مأمورین انتظامی نباید هراسی داشت»، «شعار روی پارچه» و «ممانعت از پرداخت شهریه» مطرح شده است.

در بخش فعالیتهای علمی امام در منزل آثاری مانند الاجتهاد و التقلید، الاستصحاب، انوارالهدایة فی التعلیقة علی الکفایه، بدائع الدرر فی قاعدة نفی الضرر، کتاب الطهارة و مناهج الوصول الی علم الاصول مطرح شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما