loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیشگامان دانش و فضیلت 3: چراغ مناجات (نگاره هایی درباره آیت الله ملکی تبریزی)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36262 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، سومین جلد از مجموعه 10 جلدی پیشگامان دانش و فضیلت می باشد که شامل نگاره هایی درباره آیت الله ملکی تبریزی است. کتاب مذکور در قالب داستانک و در مورد زندگانی آیت الله ملکی تبریزی (ره) بوده که شامل شصت و شش بخش است.

حاج میرزا شفیع بزرگ خاندان ملکی تبریزی روز هفتم توی گوش بچه اش اذان گفت و اسمش را گذاشت جواد. میرزا جواد بعد از مکتب رفت حوزه. صرف، نحو، منطق، معانی و بیان را در تبریز خواند. بعد از تمام کردن سطح به نجف رفت. اول از همه پیش میرزاحسین نوری، بعد هم پیش شیخ محمدتقی طبرسی علم الحدیث یاد گرفت. استاد فقه اش حاج آقا رضا همدانی بود و استاد اصولش، ملامحمدکاظم خراسانی. درس و بحث علمی اش جای نقص نداشت. همه استادانش بزرگان زمان او بودند. مانده بود استاد درس اخلاق. تازه رسیده بود به نوزده سالگی. برای سیر و سلوک رفت پای درس اخلاق آخوند ملاحسینقلی همدانی او از نوادگان جابربن عبدالله انصاری بود و بزرگ ترین معلم اخلاق قرن چهارده. چهارده سال در محضر آخوند همدانی شاگردی کرد.
آنها که سیر و سلوک شان به سمت خدا، با شوق و جذبه و شور است، عشق به حق تعالی آنها را پیش می برد. این ها «خراباتی»اند.
آنها که بیشتر تحت تأثیر ابهت و خوف و جلال خداوند هستند، راه حق را با سوز و گداز و غصه فراق و ترس از عذاب هجران می گذرانند. اینها «مناجاتی»اند.
میرزا جواد آقا، شیخ مناجاتیان بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما