loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیشگامان دانش و فضیلت 8: مردی همیشه جاری (نگاره هایی درباره علامه عسکری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36269 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، هشتمین جلد از مجموعه 10 جلدی پیشگامان دانش و فضیلت می باشد که شامل نگاره هایی درباره علامه عسکری است. کتاب مذکور در قالب داستانک و در مورد زندگی علامه عسکری (ره) بوده که شامل پنجاه و سه بخش است.

نویسنده در بخشی از کتاب خود، درباره دقت علامه در آیات و روایات، می نویسد:

می خواست کتابی تاریخی بنویسد. در بین خواندن روایات اهل سنت روایت هایی دید که با قرآن منافات داشتند و روایات عجیبی بودند. «سید مرتضی» برای هر کدام پرونده ای تشکیل داد تا جدا جدا این پرونده ها را بررسی کند.
در یکی از این پرونده ها آمده بود که یک یهودی به نام «عبدالله بن سباء» از یمن به مدینه آمد و دو عقیده را در مسلمان ها رواج داد. یکی وصایت حضرت علی و دیگری مسأله رجعت. او سلمان و ابوذر و حجر بن عدی و مالک اشتر و بزرگان صحابه را فریب داد. اما حضرت علی خبر نداشت.
نوشته بودند این شخص به شام رفت و مردم شام را علیه معاویه تحریک کرد. در مصر آنها را علیه حاکم مصر، در کوفه علیه ولید و در مدینه، مردم را علیه عثمان تحریک کرد، تا اینکه آنها عثمان را کشتند. بعد هم جنگ جمل را ایجاد کرد و ناپدید شد. معلوم نبود این شخص به زمین فرو رفت یا رفت به آسمان. پدرش چه کسی بود؟ مادرش که بود؟ هیچ اصل و نسبی نداشت.
سیدمرتضی فکر کرد یک جای کار مشکوک است. وقتی که عرب ها حتی اسب های شان سلسله نسب دارند، چگونه ممکن است هیچ کس نسب این آدم را نداند. بعد دید در روایات عبدالله بن سباء، اسم «سیف بن عمر تمیمی» زیاد تکرار شده است. به کتاب های رجالی اهل سنت مراجعه کرد. دید نوشته اند که سیف بن عمر، زندیق و متهم به جعل حدیث است. بی اختیار گفت:
- فرد را پیدا کردم.
پس از آن بودکه علامه عسکری احادیث سیف را نوشت و حاصلش شد، کتاب «عبدالله بن سباء»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما