loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همای سعادت: خودیابی و خودسازی از دیدگاه امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده مجید حیدری فر

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 185

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36382 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهتمام به خودشناسی در متن قرآن و روایات متعدد، گواه اهمیت شناخت انسان از خویش است. تامین نیازهای انسان و تدوین نظام زندگی و تعیین حقوق و وظایف برای انسان، بدون شناخت حقیقی و جامع او میسر نیست. کمال دین در گرو شناخت انسان از خویش است؛ زیرا خودشناسی رکن اساسی تقرب به خداست، حقیقتی که غایت و هدف آفرینش جن و انس قرار گرفته است.
حضرت امام (ره) همانند دیگر حکمای بزرگ جهان اسلام و به تاسی از پیشوایان بزرگوار دین، به مبحث خودسازی و خودشناسی انسان اهتمام داشته است.
در کتاب حاضر، ضمن بیان چیستی انسان، برخی مبانی اخلاق اسلامی در مبحث خودشناسی و اصلاح و تربیت نفس و راه و رسم خویشتن شناسی بررسی و سپس اصول خودسازی، که مهم ترین هدف آموزه های اخلاقی اسلام است، به بحث گذارده شده است. هم چنین آرا و دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) در باب خودسازی و خودشناسی تبیین گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما