loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (س): اهمیت، جایگاه و عوامل موثر بر تعلیم و تربیت

تبیان دفتر هجدهم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36411 10003022
75,000 67,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی که دفتر هجدهم از مجموعه تبیان می باشد، در دوفصل به بررسی اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه حضرت امام خمینی(س) می پردازد.

در مقدمه این کتاب ضمن بیان اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام و ضرورت تربیت انسان هدف از نگارش این اثر را تبیین دیدگاه ها و اندیشه های حضرت امام خمینی(س) که در این عصر وارث به حق انبیا و اولیا است با استفاده از نفحات جان بخش تعلیم و تربیت اسلامی می داند. این مقدمه بر این باور است که از دیدگاه امام خمینی (س) اسلام، قرآن، انبیا و ائمه علیهم السلام همگی در تربیت انسان نقش مهمی دارند. قرآن کتاب تربیت و انسان سازی است و اسلام و مکتب توحیدی می تواند انسان را در همه ابعاد وجودی اش تربیت کند.

فصل اول این اثر با عنوان اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت شامل مباحث اهمیت تربیت، ضرورت تربیت انسان، تربیت پذیری انسان، علم و آموزش جهت دار و آموزش و پرورش محور برنامه های انبیا می باشد.

در فصل دوم که عوامل مؤثر بر تعلیم و تربیت نام دارد عوامل دینی، عوامل فردی و عوامل اجتماعی و محیطی مورد بررسی قرار گرفته است. در عوامل دینی به نقش اراده و عنایت الهی، انبیا و ائمه، اسلام، قرآن، احادیث، ادعیه، ایام الله، شعائر مذهبی و عزاداریها اشاره شده است و در عوامل فردی نیز زمینه وراثتی قبل از تولد، اعتقاد به مبدأ و معاد، اتصال روحی به خداوند(توکل، اخلاص، توجه خاص به خدا و ...)، فضایل اخلاقی و رذایل اخلاقی مورد توجه قرار گرفته است. در بحث عوامل اجتماعی و محیطی نیز مباحث حضرت امام خمینی(س) در زمینه های فرهنگ، مکتب، حکومت و قانون، خانواده، مدرسه و دانشگاه، حوزه های علمیه، روحانیت، مساجد، ورزش و مکانهای ورزشی، متفکران، نویسندگان، رسانه ها، نهادهای تأدیبی و اجرای حدود الهی، جنگ و دفاع، بلایا، مصائب و امتحان دسته بندی شده اند.

گفتنی است که مجموعه کتاب های تبیان به دسته بندی موضوعی آثار حضرت امام می پردازد و در این اثر نیز به همین شیوه عمل شده است و در پایان هر تاریخ صدور پیامها و سخنرانی های حضرت امام خمینی(س) مأخوذ از مجموعه صحیفه امام و سایر منابع موجود در مؤسسه ذکر شده است.

از دیگر ویژگی های مفید این کتاب می توان به برخورداری از فهرست تفصیلی، مأخذ و منابع اشاره کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما