loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدل دلتا: بازآفرینی استراتژی کسب و کار

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36416 10003022
211,000 189,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده در بخشی از دیباچه کتاب «مدل دلتا» که در 11 فصل تدوین و تنظیم شده، آورده است: «من در حمایت از رویکرد مشتری محوری گام برمی دارم. مشتری محوری مفهوم جدیدی نیست اما نکته بدیع و نوین در مدل دلتا این است که این مدل ما را در تحقق عملی مشتری محوری، از طریق مطرح نمودن مفاهیم و راهکارهای بسیار موثر، توانمند می سازد.»

فصل نخست با عنوان ضرورت باز آفرینی استراتژی، بیانگر این نکته است که کتاب، رویکردی نوین و نوآورانه به استراتژی بنگاه دارد و واقعیت های بازار جهانی را در یک اقتصاد شبکه ای، به نحو مطلوب تری منعکس می کند.

فصل دوم کتاب «مدل دلتا» این اصل را بیان می کند که مدل دلتا فرصتی برای ایجاد منابع جدید رشد و سودآوری در اقتصاد شبکه ای است. در این فصل می آموزیم که چگونه به پیوند عمیق با مشتری دست پیدا کنیم.

در فصل سوم نویسنده کتاب، بخش بندی مشتریان و پیشنهاد ارزشی آنان را، نخستین وظیفه حیاتی استراتژی معرفی می کند. معیارهای کلی و عمومی بخش بندی، بخش بندی بر اساس الگوهای متنوع خرید و شناسایی جذاب ترین مشتری از مواردی است که در این فصل کتاب توضیح داده می شوند.

فصل چهارم کتاب «مدل دلتا»، شرکت را به مثابه مجموعه ای از قابلیت ها معرفی می کند که بهره برداری و استفاده درست از این قابلیت ها منوط به شناخت عمق و گستره توانمندی خود شرکت توسط مدیران است. در این فصل، مجموعه قابلیت ها، در عمل شناسایی می شوند.

در فصل پنجم کتاب، نویسنده، دستیابی به تحول استراتژیک را ماموریت کسب و کار می داند. این فصل، استراتژی را تغییر معنی کرده و افق برنامه ریزی را معین می کند. همچنین مباحثی مانند شرح تغییرات در قلمرو کسب و کار، بیانیه ماموریت و دو نمونه مورد پژوهی از شرکت ها را در ادامه مطرح و واکاوی می کند.

فصل ششم کتاب «مدل دلتا» با عنوان ایجاد دستورالعمل استراتژیک، به ما می گوید که سه وظیفه بخش بندی مشتریان و پیشنهاد ارزشی آنان، مجموعه قابلیت ها و بیانیه ماموریت که تا کنون بنیان تحلیل ها بوده اند در واقع فقط یک هدف دارند و آن ایجاد یک دستورالعمل استراتژیک است که نتیجه نهایی و آخرین گام فرآیند برنامه ریزی استراتژیک است.

بحث محوری فصل هفتم کتاب، ردگیری اجرای استراتژی است. تدوین استراتژی با تنظیم دستورالعمل استراتژیک به پایان می رسد. وظیفه بعدی در این راه، هموار کردن مسیر برای پیاده سازی استراتژی است.

فصل هشتم کتاب، جمع بندی آموخته هایی است که در فصل های پیشین مطرح شدند. در این فصل، چگونگی یکپارچه سازی وظایف اساسی استراتژی توضیح داده می شود. قسمت عمده این فصل به پژوهش موردی یک شرکت بین المللی اختصاص دارد.

در فصل نهم کتاب «مدل دلتا» درس هایی از مدل دلتا شامل مدیریت بنگاه های کوچک و متوسط عنوان می شود. اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط، استراتژی بهترین محصول و استراتژی پایبند سازی به سیستم عناوین مهمترین مباحثی است که در این فصل به بحث گذاشته شده است.

در فصل دهم کتاب، چالش های مدیریت در سازمان های غیر انتفاعی بررسی شده است. مساله اصلی که در این فصل مطرح می شود این است که مشتری کیست؟ فصل یازدهم کتاب نیز، مقایسه ای میان سه چارچوب استراتژیک پورتر، نگاه مبتنی بر منابع به شرکت دلتا و مدل دلتا است.

کتاب «مدل دلتا»، کتاب ارزشمندی است و توجه به رفع نقایص مدل های رایج در زمینه استراتژی (مدل پورتر و نگاه مبتنی بر منابع) باعث شده تا مدل دلتا در صحنه عمل و آزمون نیز خوش درخشیده و تحسین صاحب نظران را بر انگیزد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما