loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق کسب و کار؛ رویکردی کاربردی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36421 10003022
186,000 167,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اخلاق کسب و کار؛ رویکردی کاربردی، نوشته اندرو گیلیر است و با ترجمه عادل آذر و محمدحسن خاکباززاده در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است. هدف کتاب اخلاق کسب و کار؛ رویکردی کاربردی این است که با ورود به دنیای چالش برانگیز اخلاق کسب و کار در سطوح سازمانی به جای ورود به حیطه مفاهیم انتزاعی و مباحث فلسفی، به کارکنان در فعالیت های سازمانی و اخلاقیشان کمک نماید.

با بررسی موضوعات و طرح هایی که به طور مستقیم به محیط کاری کارکنان (و میزان استقلال آن ها در آن محیط) مرتبط است، کارکنان می توانند احساسی روشن تر از این که چگونه کدهای اخلاقی سازمانشان با تصمیماتی که به طور روزانه اتخاذ می شود در ارتباط است، بدست آوردند.
علاوه بر این، این امکان را در اختیار آن ها قرار می دهد تا استانداردهای اخلاقی خود را مورد بررسی قرار دهند. به همین ترتیب، دانشجویان با تعاریف اساسی و موقعیت های اخلاقی آشنا می شوند. با موضوعات اخلاقی که هر یک از بخش های کارکردی یک سازمان با آن ها مواجه است، آشنا می شوند. با دوراهی های اخلاقی مواجه می شوند و برای برطرف نمودن آن ها، فرصتی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

در کتاب اخلاق کسب و کار؛ رویکردی کاربردی همه ی تلاش ها به منظور دستیابی به تعادلی مناسب بین استفاده از مطالعات موردی کلاسیک برای انتقال نکات مهم و اساسی و اطلاعات موردی که به لحاظ موضوعی مناسب هستند، انجام شده است. نویسنده، کتاب را در سه بخش جداگانه شامل تعریف اخلاق کسب و کار، کاربرد اخلاق کسب و کار و آینده اخلاق کسب و کار تنظیم کرده است.
از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب، بیان نمونه های واقعی از رسوایی های اخلاقی و پیامد آن هاست که در شرکت های بسیار معروف دنیای غرب رخ داده است. ذکر این گونه رسوایی های اخلاقی در سطح فردی، مدیریتی و سازمانی و حتی جهانی، برای دانشجویان دنیای کسب و کار و مدیران حرفه ای، بسیار آموزنده است.

بیان مورد کاوی های واقعی در حوزه های اخلاق سازمانی، اخلاق تحقیق و توسعه، اخلاق در تولید، اخلاق بازاریابی، اخلاق در منابع انسانی و اخلاق در امور مالی از جذاب ترین بخش های این کتاب است. همچنین تشریح مسئولیت اجتماعی سازمان، حاکمیت شرکتی، اخلاق و فناوری، اخلاق و جهانی شدن از مباحث نوین اخلاق کسب و کار است که در این کتاب به نحوی کاربردی آمده است. در پایان کتاب اخلاق کسب و کار؛ رویکردی کاربردی، پیوست های مربوط به کدهای اخلاقی برای جامعه آمریکایی مهندسین راه و ساختمان، انجمن بازاریابی آمریکا و حسابداران قسم خورده آمده است که مطالعه آن ها خالی از لطف و درس آموزی نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما