loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانشنامه بین المللی ارتباطات - جلد اول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36432 10003022
375,500 338,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه دایره المعارف نویسی گسترش زیادی یافته و جایگاه خاصی در فعالیت های مطالعاتی و تحقیقاتی به خود اختصاص داده است. دایره المعارف های تخصصی عمدتاً به دلیل خاص بودن مخاطبان خود، از سطح علمی بسیار بالایی برخور دارند. نخسیتن ویرایش دانشنامه بین المللی ارتباطات ویراسته ولفگانگ دونزباخ در سال 2008 به پژوهشگران و علاقمندان به حوزه ارتباطات در سراسر دنیا عرضه شد. این دانشنامه تلاشی سترگ برای معرفی حوزه و رشته ارتباطات و مراحل رشد آن است و دامنه موضوعی بسیار وسیعی را در بر می گیرد. گسترۀ موضوعی دانشنامه حاضر چنان وسیع است که حاوی مطالبی است که به جرأت می توان گفت در دیگر دانشنامه ها نیامده است. همین موضوع دانشنامه حاضر را حایز یک ویژگی ممتاز می سازد و آن همانا جامع بودن آن است. در این دانشنامه 1339 مدخل توسط 4000 نفر از محققان و پژوهشگران ارتباطات از 70 کشور در 11 مجلد به نگارش درآمده است که گوشه و کنار دانش ارتباطات و پیوند آن با دیگر حوزه های دانش (نظیر زبانشناسی، روانشناسی اجتماعی، اقتصاد سیاسی و غیره) را به نمایش می گذارد. مدخل های دانشنامه در اکثر موارد چندان خلاصه نیستند و این امر آن ها را برای محققان و پژوهشگرانی که به دنبال سرنخ های مناسب برای جستجوی مطلبی خاص می گردند، مفید می سازد. با توجه به کمبود کتاب های درسی و پژوهشی مناسب در حوزه ارتباطات در ایران، مدخل های این دانشنامه مطالب سودمندی را در اختیار جستجوگران قرار می دهد و جای خالی برخی از منابع لازم را پر می کند. علاوه بر آن، در پایان هر مدخل، واژگان کلیدی که به موضوع مدخل مرتبط هستند، خواننده را به سرنخ های جدید هدایت می کند. به این طریق دانشنامه حاضر شبکه مفهومی گسترده دانش ارتباطات را بخوبی به نمایش می گذارد. این دایره المعارف به لحاظ اعتبار دانشگاهی وابسته به «انجمن بین المللی ارتباطات» می باشد.

در پایان هر مدخل، واژگان کلیدی که به موضوع مدخل مرتبط هستند، خواننده را به سرنخ های جدید هدایت می کند. تمامی این واژگان کلیدی در ابتدای دانشنامه یک بار به صورت موضوعی نیز دسته بندی شده اند تا نمایی از آنچه را نیز که در کلیه مجلدات دانشنامه به خواانده عرضه می شود، به دست دهد. نویسندگان مدخل های دانشنامه کوشیده اند تا با پرهیز از حاشیه روی، به اصل مطلب بپردازند و خواننده را یکراست به سراغ آنچه در جستجویش است، هدایت کنند. کتاب حاضر جلد اول دانشنامه بین المللی ارتباطات است که از جوایز اکادمی تا آواتارها و کارگزاران را شامل می شود. دیگر مجلدات این دانشنامه به ترتیب منتشر خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما