loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قطع و پیوند اعضاء از دیدگاه امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده سید سجاد ایزدهی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 434

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36445 10003022
78,000 70,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پاسخگویی به پرسش های نوپیدا که در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز وجود داشته و در قالب مسائل مستحدثه در کتب استدلالی و یا فتوایی فقیهان پیدا می شد، با ظهور انقلاب اسلامی ایران و تشکیل نظامی مبتنی بر آموزه های فقه شیعه ضرورتی مضاعف پیدا کرد. زیرا از یک طرف بسیاری از امور باید در حکومت اسلامی به شکل قانون درآید و از این رو اندیشمندان عرصه های مختلف علمی خواهان پاسخ فقیهان به مسائل مورد ابتلای خویش بوده و از سوی دیگر توده مردم نیز که با مسائل جدید آشنا می شدند به خاطر تأمین رضایت شارع و رعایت موازین شریعت، خواستار ارائه دیدگاه فقه شیعه در مورد این مسائل بودند.
امام خمینی (س) در زمره فقیهان نواندیشی قرار دارد که سرفصلی جدید در رویکرد فقه به مسائل و موضوعات نوپیدا عرضه کرده است. از جمله مواردی که در عصر حاضر مورد توجه فقیهان واقع شده و با توجه به ابتلای بسیاری از مردم به آن و ضرورت پاسخ گویی به آن در فقه استدلالی و فتوایی رخ نموده، پیوند اعضاء از بدن افراد زنده و یا مردگان به مرگ مغزی است.

کتاب «قطع و پیوند اعضاء از دیدگاه امام خمینی» در صدد است تا با توجه به مبانی فقه شیعه و با تأکید بر دیدگاه های فقهی امام خمینی، این مسأله را مورد توجه قرار داده و دیدگاه های فقه شیعه به ویژه امام خمینی (س) را در خصوص مسائل متعدد آن به بحث بگذارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما