loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه اقتصاد، مروری بر ادبیات - جلد اول

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده دانیل ام. هاوسمن

مترجم سید حسین رضوی پور

ویراستار علمی سید احسان خاندوزی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 488

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36461 10003022
244,000 219,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جلد اول کتاب حاضر گلچینی جامع از تحقیقات انجام شده در حوزه معرفت شناسی و روش شناسی علم اقتصاد است که متون و مقالات کلاسیک را ضمن کاوشی در میان مکاتب و شاخه های مطرح علم اقتصاد در بر می گیرد. همچنین این کتاب، توجه به چهره های شاخص تاریخی مانند میل، مارکس، وبر، روبینز، نایت، و وبلن را در کنار توجه به کارهای چهره های سرشناس معاصری که به روش شناسی اقتصاد پرداخته اند، سرلوحه کار خود قرار داده است. این کتاب دارای پانزده فصل است که در سه بخش دسته بندی شده اند. الف) مباحث کلاسیک، ب) نگاه اثبات گرایان و پوپری ها، ج) ایدئولوژی و اقتصاد دستوری.

بخش اول کتاب حاضر با عنوان «مباحث کلاسیک »؛ شش فصل ابتدایی کتاب را در بر گرفته است که به ترتیب پیرامون تعریف و روش اقتصاد سیاسی؛ عینیت و ادراک در اقتصاد؛ طبیعت و معناداری علم اقتصاد؛ اقتصاد و کردار بشر؛ متون برگزیده در اقتصاد، تاریخ و علوم اجتماعی؛ و محدودیت های مطلوبیت نهایی به بحث و بررسی پرداخته است. این شش مقاله برگزیده شده در این بخش نمونه های خوبی از کارهای فلسفی و روش شناسی خوبی است که در حوزه اقتصاد، پیش از دهه 1930م و ظهور اثبات گرایان منطقی انجام شده است.

بخش دوم با عنوان «نگاه اثبات گرایان و پوپری ها »؛ فصل های هفتم تا دهم کتاب را در بر گرفته که در بحث و بررسی در مورد روش شناسی اقتصاد اثباتی؛ آزمون پذیری و تقریب؛ و پوپر و لاکاتوش در روش شناسی اقتصاد پرداخته است.

بخش سوم با عنوان «ایدئولوژی و اقتصاد دستوری »؛ فصل های یازدهم تا پانزدهم را پوشش داده است که به ترتیب در مورد علم و ایدئولوژی؛ پیشنهادات رفاهی اقتصاد و مقایسه بین فردی مطلوبیت؛ بنیان های فلسفی جریان اصلی اقتصاد دستوری؛ چرایی بحث برانگیز بودن تحلیل هزینه ـ فایده؛ و قابلیت و بهزیستی به بحث و بررسی پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما