loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش و پژوهش در اقتصاد و مالی اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36520 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

بدون شک یکی از ضروری ترین اقدامات در آموزش و پژوهش اقتصاد و بانکداری اسلامی، بحث شناسایی وضع موجود است. به عبارت دیگر تا زمانی که شناخت مناسبی از وضع موجود در کشور وجود نداشته باشد، نمی توان به اصلاح آن و تقویت بعد اسلامی در مباحث امیدوار بود. این کتاب تلاش می کند تا به شناخت دقیق وضع موجود آموزش و پژوهش اقتصاد و مالی اسلامی در ایران بپردازد و علاوه بر این مقایسه ای نیز با وضع موجود در دانشگاه های دیگر کشورها انجام دهد. یافته های این تحقیق در حوزه آموزش، مبانی نظری و کاربردی لازم برای ارائه دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه های اقتصاد و مالی اسلامی در آینده در دانشگاه های ایران را فراهم می کند. در حوزه پژوهش نیز ضمن تبیین حوزه های پژوهشی که تا کنون مورد توجه متفکران اقتصاد و مالی اسلامی در داخل و خارج از کشور بوده است، زمینه لازم برای انجام پژوهش در سایر حوزه ها که کمتر مورد توجه قرار گرفته است را هموار می سازد.

فصل بندی این کتاب بدین صورت است که فصل اول به بیان کلیات و مفاهیم مطرح در تحقیق پرداخته و چشم انداز کلی و نحوه ارتباط سایر فصول را تبیین می کند.
اما فصل دوم به بررسی جزیی وضع موجود آموزش و پژوهش اقتصاد و مالی اسلامی در ایران می پردازد. مطالب این بخش به این صورت تدوین شده است که ابتدا تمامی فعالیت های آموزشی و پژوهشی جمعی که در حوزه اقتصاد و مالی اسلامی انجام شده است، مورد بررسی قرار می گیرد و این کار از طیق شناخت دانشگاه ها، دانشکده ها، پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها و سایر موسساتی که به نحوی در این حوزه فعال هستند، انجام می شود.
پس از آنکه در فصل دوم تحقیق وضع موجود در ایران بررسی شد، زمان بررسی مشابه در سطح جهانی فرا می رسد. این مهم در فصل سوم انجام می شود. در واقع هدف این فصل آن است که وضع موجود آموزش و پژوهش اقتصاد و مالی اسلامی در سطح بین المللی را مورد بررسی قرار دهد. این کار مسلما شناخت خواننده از وضع موجود را کامل تر نموده و زمینه تقویت تحلیل هایی که در فصول نهایی طرح ارائه خواهد شد را فراهم می آورد.
فصل چهارم نیز به تحلیل یافته های تحقیق پرداخته و دلالت هایی برای اصلاح نظام آموزش و پژوهش اقتصاد و بانکداری اسلامی در کشور ارائه می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما