loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب مرجع سیاست گذاری اجتماعی - جلد دوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36543 10003022
228,000 205,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هدف از نگارش این کتاب، آشناسازی دانشجویان با مطالعه سیاست اجتماعی از خلال پرداختن به موضوعات و مضامین اصلی این رشته است که احتمال می­رود در هرگونه برنامه درسی مرتبط با این رشته در بریتانیا و در واقع، بسیاری از کشورها، گنجانده شود. خوانندگان کتاب با مباحث جاری نظری و ایدئولوژیک، حوزه­های خدماتی، موضوعات سیاستی اصلی و همچنین با محیط گسترده­تر بین­المللی آشنا می­شوند. هر فصل حاوی راهنمایی کوتاه برای مطالعه منابع بیشتر است که برخی از منابع و ادبیات مرتبط با موضوعات مطرح شده در فصل ذی ربط را به طورعمیق­تر بررسی می­کند و در کنار آن، منابع اینترنتی عمده نیز در خصوص مبحث آن فصل به خوانندگان معرفی می­گردد.

جلد دوم کتاب حاضر چهار بخش دوم مجموعه حاضر را شامل می گردد.

بخش پنجم با عنوان «اداره رفاه»؛ به بحث درباره ابعاد مختلف مدیریت رفاه ـ از جمله مدیریت و توزیع و نقش استفاده کنندگان خدمات رفاهی در تعیین سیاست رفاهی ـ می­پردازد. همچنین، سازماندهی متفاوت جغرافیایی در خصوص خدمات رفاهی در بریتانیا مورد بررسی قرار گرفته و نقش نهادهای فراملی به ویژه اتحادیه اروپا واکاوی می­شود. این بخش فصول سی و یکم تا سی وهفتم را با عناوین زیر شامل می گردد: فصل 31. مدیریت و تحویل رفاه؛ فصل 32. پاسخگویی برای رفاه؛ فصل 33. استفاده کنندگانِ رفاه و سیاست اجتماعی؛ فصل 34. حکومت و حکمرانی محلی و منطقه ای و سیاست اجتماعی؛ فصل 35. سیاست اجتماعی و واگذاری قدرت؛ فصل 36. سیاست اجتماعی و اتحادیه اروپا؛ فصل 37. سیاست اجتماعی و حکمرانی فراملی.

بخش ششم با عنوان «خدمات رفاهی»؛ شامل فصولی می­شود که حوزه­های اصلی ارائه خدمات رفاهی را مورد بررسی قرار می­دهند و هرکدام از این فصول، دربرگیرنده خلاصه­ای روزآمد از تحولات سیاستی و برنامه­ها و سیاست­های موجود در آن حوزه هستند. این بخش فصول سی وهشتم تا چهل وپنجم را با عناوین زیر شامل می گردد: فصل 38. حفظ سطح درآمد و تأمین اجتماعی؛ فصل 39. اشتغال؛ فصل 40. بهداشت ودرمان؛ فصل 41. آموزش در مدارس؛ فصل 42. یادگیری و کارآموزی مادام العمر؛ فصل 43. مسکن؛ فصل 44. مراقبت اجتماعی؛ فصل 45. عدالت کیفری.

بخش هفتم با عنوان «خدمات مربوط به گروههای خاص»؛ بر موضوع ارائه خدمات رفاهی به گروه­های اجتماعی خاص تمرکز نموده و به تحلیل میزان بهره­مندی یا محرومیت این گروه­ها در اثر ابعاد مختلف سیاست­ها می­پردازد. این بخش فصول چهل وششم تا پنجاه ویکم را با عناوین زیر شامل می گردد: فصل 46. نژاد و رفاه اجتماعی؛ فصل 47. کودکان؛ فصل 48. جوانان؛ فصل 49. سالمندان؛ فصل 50. معلولیت؛ فصل 51. مهاجران و پناه جویان.

بخش هشتم با عنوان «موضوعات بین المللی»؛ به بررسی بافت بین­المللی سیاست اجتماعی اختصاص یافته­است. در این بخش، فصلی مقدماتی درباره روند گسترش و اهمیت مطالعه تطبیقی گنجانده شده است و متعاقب آن، فصول مختلف به ارائه تصویر مختصری از تجربه­های مختلف سیاست­گذاری در گروه­های گوناگون کشورها در سراسر جهان می­پردازد. این بخش فصول پنجاه ودوم تا پنجاه وهفتم را با عناوین زیر شامل می گردد: فصل 52. نقش مطالعات تطبیقی در سیاست اجتماعی؛ فصل 53. جهانی شدن و سیاست اجتماعی؛ فصل 54. سیاست اجتماعی در اروپا؛ فصل 55. سیاست اجتماعی در جوامع بازار آزاد؛ فصل 56. سیاست اجتماعی در جوامع آسیای شرقی؛ فصل 57. سیاست اجتماعی در جوامع در حال توسعه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما